Re: [LINUX:8393] Onemli

Subject: Re: [LINUX:8393] Onemli
From: Selami AKSOY (selami@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Date: Tue 17 Aug 1999 - 12:57:32 EET DST

On Mon, 16 Aug 1999, [iso-8859-9] Mehmet GÜL wrote:

> Merhabalar;
>
> Ben linux konusunda acemi duzeyde bir kullaniciyim.
> Yeni calismaya basladigim bir kurumda 400 pc lik bir network ortami var.
> ve sanirim proxy kullaniliyor. internet kullanici account u da bu yuzden
> max. 100 ile sinirlandirilmis. Galiba lisans nedeniyle.
>
> Simdi sorum su :
> Bu network un internet ile ilgili kismini halledecek linux surumu var mi?
> (var diyeceginizi duyar gibiyim)
> Varsa dunyada veya TR de bu sistemi kullanan sirketlerden ornekler verebilir
> misiniz?
> [...]

Hocam Oncelikle Sirketinizdeki network yapIsInI bi OGren ona gOre
birSeyler sOyleyelim. Proxy Ozel bir isim deGil genel bir isim Oncelikle.
Bir genel ismi sOyleyip te Ozel birSeyi anlamIzI beklemeyin. Ama Linux
olmadIGInI sOylediGiniz ve Lisans vs. diye bahsettiGiniz iCin Microsoft
Proxy kullandIGInIzI tahmin ediyorum. Microsoft Proxy benim gOrdUGUm
kadarIyla genelde tek IP ile CIkan yerlerde kullanIlIyor ama 400
bilgisayarI tek IP Uzerinden CIkartmak ne kadar mantIklIdIr bilemiyorum.
eGer tek IP ile CIkma zorunluluGu varsa Linux ile IP Masquerading ile
CIkartabilirsiniz makineye pek bi yUkU yok. iSinize yaramayan bi 486 bile
olabilir. Tabii ki networke 100 Mbit baGlarsanIz iyi olur. Ama tek IP
olduGu iCin deGil de hatlarIn iyi bi Sekilde kullanIlmasI iCin proxy
server kullanIlIyorsa o zaman da Squid kullanabilirsiniz Linux Uzerinde.
Ama o zaman tabii ki daha iyi bir makine ve hIzlI bir disk tavsiye edilir
doGal olarak. 400 makinelik bi networku 200 MMX 128 ramli bir makine hIzlI
bir diskle Cok rahat idare eder diye dUSUnUyorum. NT den daha iyi.
Linux kullandIGInIzda transparent proxy yapabilirsiniz. KullanIcIlar
netscape veya Internet Explorer ile proxy ayarI yapmak zorunda kalmazlar.
dISarIya 80. porta CIkan paketleri proxy e yOnlendirirsiniz. iC
networktekiler farkInda olmadan proxy Uzerinden geCmiS olurlar vs.
SOz konusu olan network COzUmU olduGunda belki bir iki istista haricinde
Linux her zaman NT den daha iyi COzUmler sunar.
IP Masquerading ve Transparent proxy konusunda
http://www.linux.org.tr/linux altInda TurkCe belgeler vardI.
Squid ve Transparent proxy konusunda http://squid.bilkent.edu.tr dan bilgi
alabilirsiniz.