Re: [LINUX:8393] Onemli

Subject: Re: [LINUX:8393] Onemli
From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Tue 17 Aug 1999 - 10:04:31 EET DST

On Mon, 16 Aug 1999, Mehmet GÜL wrote:

> Merhabalar;
>
> Ben linux konusunda acemi duzeyde bir kullaniciyim.
> Yeni calismaya basladigim bir kurumda 400 pc lik bir network ortami var.
> ve sanirim proxy kullaniliyor. internet kullanici account u da bu yuzden max. 100 ile sinirlandirilmis. Galiba lisans nedeniyle.
>
> Simdi sorum su :
> Bu network un internet ile ilgili kismini halledecek linux surumu var mi? (var diyeceginizi duyar gibiyim)
> Varsa dunyada veya TR de bu sistemi kullanan sirketlerden ornekler verebilir misiniz?
> Reklam olur diyorsaniz ozel mesaj atabilirsiniz..

Selamlar ..
Su anda gazi universitesi teknik egitim fakultesi bilgisayar Lab'larini
Linux ile internete cikariyorum toplamda yaklasik 150 makine var..
Ayrica bildigim kadariyla bircok sirkette boyle uygulamalar
yapiliyor..Ayrica bircok Internet cafede'de uygulamalar mevcut.

Illede proxy ile networku cikarmaniza gerek yok.. IP Masqerade ile basit
bir 486 ile bile bu isinizi halledebilirisiniz.. Teorik olarak bir sorun
olacagini sanmiyorum..Ayrica firewall ozelliklerinide kullanabilirsiniz..
Eger Band genisligi konusunda endiseleriniz varsa o zaman Transparent
proxy kurmaniz sizin icin yararli olacaktir.. Bu konu ile ilgili
dokumanlar www.linux.org.tr/belgeler altinda mevcut..

Bu arada makinayi Proxy olarak kullanacaksaniz :
Buyuk ve hizli Harddisklere(SCSI) ve iyi hafizaya sahip olmasi tercih
sebebidir.. Bu size performans artisi saglar..

iyi calismalar..
Devrim SERAL
Gazi University Unix System Admin