Re: [LINUX:8254] Re: cpu over clocking

Subject: Re: [LINUX:8254] Re: cpu over clocking
From: r. tolga (tolga@www.soc.metu.edu.tr)
Date: Mon 09 Aug 1999 - 00:04:07 EET DST

Ali Koksal wrote:

> At 17:36 07.08.1999 +0300, you wrote:
> selam
> benim de overclock ettigim k6-233 cpu win95'te gayet normal bi sekilde
> calisirken Linux'ta (ozellikle kernel derlerken) sorun cikardi. CPU'da
> isinma sorunu yoksa core voltage'i biraz arttirmak cozum olabilir.
>
> <<Selam arkadaslar ...............
>
> Linuxda cpu over clocking sorunu var mi ?
>
> zira slackware de bunu becemedim:))
> makina cpu pentium-100 overclock ile 133 yapilmis durumda.............??
> ne diyosunuz?>>
>
> Ali Köksal

Ali hocam bu tur dusuk cpu'lar icin (digerleri icinde cogunlukla
gecerli olarak) core voltajini yukseltmenin cok zararli oldugunu
hatirlatirim.
Ayrica Pentium 100'den bahsediyoruz. Uzerindeki boardun ne oldugunu
dusunuyorsunuz?
Yani bu bence iyi bir fikir degil zira adim adim voltaj yukseltme buyuk
ihtimalle
uygulanamayacaktir. ornegin 2.0 > 2.1 > 2.2... Zira o yillarda uretilen
boardlari
gozonune alirsaniz bukadar kucuk farklari verecek ne jumper ayari ne de
soft bios ayarlari mevcuttur.

Benim tavsiyem makineyi o'clocksuz olarak acip slack'i yuklemek. Sonra
o'clocklu
olarak sistemi calistirmayi denemektir. Bu sorunun gercekten CPU'dan
kaynak
lanip kaynaklanmadigini cozecek mantikli bir cozum yoludur. Bakalim
sorun gercekten CPU mu?

Sistem o'cloclu olarak saglam acildiktan sonra ise yeni bir cekirdek
derleyerek
sistem performasina bakmak olacaktir.
Tekrar ediyorum core voltaj ayari tehlikeli ve o'clock icin
secilebilecek en kotu yontemdir. CPU'dan mangallik komur yapmaya yarar!
Tecrubeyle sabittir.

--
+ R. Tolga Korkunckaya                        +