Re: [LINUX:8190] Re: sendmail version

Subject: Re: [LINUX:8190] Re: sendmail version
From: cem ispir (ispircem@teklan.com.tr)
Date: Fri 06 Aug 1999 - 02:53:01 EET DST

"R. Tolga Korkunckaya" wrote:

<snipped>

> hmm, guzel bir noktaya deginmissiniz bir an
> acaba sendmail calisirken surum bilgisini
> sendmail.cf den aliyorsa gibisinden bir kuskuya
> kapildimsa da cabuk uzerimden attim.
> Yalniz bir sorun su ki, backward compatibility
> varsa bile bunun ileri dogru oldugunu sanmiyorum
> yani 8.8x sendmail, 8.9x .cf si ile calismayabilir.

foreward compatibility kesinlikle yok ... ancak hatirladigim kadari ile
, 8.9.2 foreward compatibility olmadigini soylerken , versiyon
numarasini da soylemis olabilir ... sendmaili calistirirken makinayi
reboot mu ediyorsunuz , yoksa commandline dan calistirmayi denediniz mi
? (command line dan calistirmayi deneyince , iyi kotu bir error vermesi
lazim diye dusundum bir an... eg. ben .cf imi begenmedim , .cf im yok ,
seker isterim ... etc ...)

> Simdi is 8.8x surumu sendmail kullanan birisinden
> bu dosyayi bulmaya kaldi. Zira benim baktigim ftpler
> de artik bu surum yok. Bilen varsa sukran duyarim.
> Ya da bir zahmet bana bu dosyayi ativerseniz...

    sendmail 8.7.6 dan itibaren www.sendmail.org da source dist. halinde
var , karsilasilabileceginizi dusundugum zorluk , m4 ile .cf dosyasi
yaratmak olabilir ... makinanin uzerinde m4 yoksa uzerinde m4 olan baska
bir makinada .cf dosyasini yapip goturebilirsiniz (m4 RH5.2 de filan var
AFAIR) , gereken iyi kotu calisan bir .cf dosyasi olduguna gore , cf
directorysi icindeki README deki ornek komut ile bile yapilabilmesi
gerek ... ancak tum bunlar icin umarim baglantiniz hizlidir ... bir kac
versiyon denemek gerekebilir :)

> Evet sendmaili tekrar kurmak da bir cozum...
> Hatta daha iyi de olabilir, ama bakalim n'olcak?

kesinlikle iyi fikir ...

cem

--

"How should I know if it works? I only coded it." --- ---