Re: [LINUX:8147] rpm

Subject: Re: [LINUX:8147] rpm
From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Wed 04 Aug 1999 - 15:46:44 EET DST

On Wed, 4 Aug 1999, Bahadir ARMAGAN wrote:

> merhaba..
> bir suredir mandrake kullaniyorum ... daha once kisa bir sure slackware
> kullanmistim ve onda program install ederken derliyordunuz falan.....
> mandrake de rpm paketlerle program install edildigini ve bunun daha kolay
> oldugunu duydum... biraz aciklayabilir misiniz? eski yontemle kurarsam yine
> bir problem olmaz sanirim.
Evet cok kolaylastiriyor yukleme islerini..
Eski yonteme gore yuklerseniz vede programi makinadan silmeye kalkarsaniz
bir suru ugrasirsiniz.. Ne kadarda slackwareinde pkgtool olsada derleyip
yukleyince pek ise yaramiyor.. Boylede olunca basiniza bir suru bela
geliyor..

rpm basit olarak birkac kullanim sekli soyle..
Paket install icin
rpm -ih xxx.rpm

Paket uninstall icin
rpm -e <packet_name>

Paket icindeki dosyalari gormek icin
rpm -ql <packet_name>

Sistemdeki tum paketleri gormek
rpm -qa

baska sistemden paketi update etme
rpm -Uvh ftp://ftp.gazi.edu.tr/pub/Linux/redhat/updates/5.2/xxxx.rpm

Sistemdeki bir programin hangi pakete dahil oldugunu bulmak
rpm -f /bin/bash
gibi uygulamalar mevcut bunlarla ilgili daha genis aciklamayi man
sayfalarindan yada RPM-HOWTO'dan ogrenebilirsiniz.

iyi calismalar
dS