Tacacs+ RPM

Subject: Tacacs+ RPM
From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Wed 04 Aug 1999 - 10:55:55 EET DST

Selamlar
Bayagi bir zamandir tacacs+ ile ugrasiyorum. Sonunda bayagi bir ugrasip
rpm surumunu yapmayi basardim. Oncelikle bilgisi olmayanlara biraz bilgi
vereyim. Tacacs+ daemon Cisco Routerlerde kullanilan authorization,authentication
ve accounting islemlerini yuruten programa verilen ad. Soylendigine gore
Radiustan daha fazla ozellige ve esneklige sahip. Ama Radiusu
kullanmadigim icin karsilastirma yapamayacagim. Uzun bir sure source
aramakla ve derleme sorunlariyla ugrasmaktan biktigim icin boyle birsey
yapmayi dusundum. Boylece benim yasadigim sorunlari baska insanlarin
yasamamsini saglamis olacagim..:)

Paketler asagidaki adreslerde bulunmaktadir:
Binary Paket :
ftp.gazi.edu.tr/pub/Linux/redhat/contrib/i386/tac_plus-4.0.3-1.i386.rpm

Source Paket:
ftp.gazi.edu.tr/pub/Linux/redhat/contrib/SRPMS/tac_plus-4.0.3-1.src.rpm

Bu yazilimi yaklasik 2 senedir kullaniyorum ve hicbir sorun yasamadim. Ama
yinede herhangibi sekilde bu yazilimdan dolayi dogacak zararlardan
sorumlu degilim. Ayrica hicbir sekilde cisco router'ler konusunda destek
veremem.

Sadece bana paket ile ilgili yasadiginiz sorunlari bildirebilirsiniz.
Konfigurasyon ile ilgili bilgileri paket kurulduktan sonra
/usr/doc/tac_plus-4.0.3/ icerisindeki users_guide ve tacacs_faq'den
alabilirsiniz. Daha genis bilgi ayrica www.cisco.com'da bulunmaktadir.

Ayrica bu yazilim cisco tarafindan (source olarak ) ucretsiz dagitildigi
icin yazilim sozlesmesine gore hicbir sekilde cisco systems tarafindan
garantilenmiyor vede teknik destek saglanmiyor.

Source code'lar Cisco Copyright korunarak degistirilebilir ve
dagitilabilir. O yuzden istediginiz gibi source'u kullanabilirsiniz. ;)

iyi calismalar
dS