Re: [LINUX:11003] Bash, tcsh

Subject: Re: [LINUX:11003] Bash, tcsh
From: dd (dd@sunburn.eng.emu.edu.tr)
Date: Fri 10 Dec 1999 - 12:56:59 EET

> root sifresi ile girdigim makinede 'bash' kabugunu 'tcsh' yaptim
> Ancak cikip tekrar girdigimde
>
> 'Cannot execute /bin/tcsh:no such file or directory '
>
> seklinde bir hata mesaji verip cikiyor. Yani sisteme tekrar
> giremiyorum.

makinada tcsh yuklu diil sanirim. belki de (cok absurd olurdu
ama) /bin/tcsh'de execute hakki yoktur? <:} bi de tcsh'in /etc/shells
dosyasinda yazili olup olmadiini kontrol edin...

> Makinayi tekrar boot disketi ile acip
> mount root=/dev/hda2/bin/bash edim ancak sifreyi girdigimde ayni hatayi
> verip disari cikiyor.

komudun doorusu $oole olmali:

mount root=/dev/hda2 init=/bin/bash

sizin yazdiiniz gibi olursa, e bash isimli bi dosyayi filesystem olarak
mount etmeye calisio, hata verior bu durumda da doal olarak.

sevgielr, kolay gelsin,
dd

PS: umarim bu da 80. cevap diildir.