Re: [LINUX:11004] Re: Network management...

Subject: Re: [LINUX:11004] Re: Network management...
From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Thu 09 Dec 1999 - 09:40:56 EET

On Wed, 8 Dec 1999, dogan bilen wrote:

> Tekrar Selamlar...
>
> MS NT Server in sunuculuk yaptigi bir domain de kendi capinda eglenen bir
> sys admin (bilgi islem uzmani da diyorlar bana !!!) olarak merak ettigim bir
> iki sey var.
>
> (RedHat 6.01 (Deluxe Pack.))
>
> Win98 ve NT Workstation makinelerimden (:) remote administration vb.
> islemleri yapabiliyorum. Bunu linux kurdugum client'tan basarabilirmiyim??
> (networked workstation ve network managemet paketlerini kurulum esnasinda
> secmistim)

Linux makina icin yapabilirsiniz.. Ama NT ve windows'lari Linuxtan
yonetebilirmisiniz bilemeyecegim. Linux makinayi Remote olarak yonetmenin
bircok yolu var . En kolayi telnet yoluyla. Bundan baska web arayuzlu
programlar yoluylada olabilir(webmin,linuxconf)

> Ikincisi ise Linux anamakineye Dos veya Windows uyumlu programlar yuklenip
> share edilebilirmi? (client'lar programi linux partition'u ustundeki .exe
> dosyasi ile calistiracak)

Samba vasitasiyla bu soylediklerinizi yapabilirsiniz. Ayrica nwware ile de
Netware tipi dosya paylasimi sunabilirsiniz..
iyi calismalar
dS