Re: [LINUX:4340] Re: HDD ve RAM Eklemek...

Volkan Evrin (volkane@karel.com.tr)
Mon, 15 Mar 1999 13:33:25 +0200

Egemen Ergel wrote:

> bunun anlami su taktiginiz device i partition a bolmemissiniz. boylece
> devam etmek istiyormusunuz diye soruyor.
> normalde saglikli calisan disklerle boylede devam edebilirsiniz.
>
> yada
> fdisk /dev/hdb
> der ve hdb icin partitionlari yaratir sonra
> mkfs /dev/hdbx (x partition sayisini gosteriyor tabiki sadece 1
> partition yaparsaniz hdb1 olacak yada birden cok yapmissaniz hdb1 hdb2
> seklinde olacak disk bolumleriniz)
> seklinde file system yaratirsiniz.

Eyvallah. Dediklerini uyguladim, hepsini yapti.
HDD'' yeni aldim ve yeni taktim. Onun icin bad sector olacagini
dusunmuyorum.
Merak ettigim bir konu var.
HDD'nin ustunde yazili standartlar fdisk ile gorduklerimi tutmuyor.
SAMSUNG / 4.3 GB // CYL 8912 // HEAD.15 // SEC 63 //
fdisk ile 4208998 Blocks // 255 Head. // 63 Sectors // 524 Cyl. gibi.

Fark nereden gelebilir acaba? (1 MB = 1024 B esitligi olacagini
zannetmiyorum.)

Volkan Evrin.