[LINUX:2951] Re: Tekrar Samba ve telnet...

Burak DAYIOGLU (burak@eti.cc.hun.edu.tr)
Wed, 30 Dec 1998 19:59:30 +0200 (EET)

On Wed, 30 Dec 1998, imrana wrote:
> Genelde root kullanicisi olarak makinaya telnet cekemezsin. Guvenlik nedeni
> ile Linux dagitimlari ontanimli olarak buna izin vermezler. Yapmak icin bir
> iki ufak sey degistirmek lazim. Benim simdiye kadar boyle bir seye ihtiyacim
> olmadigi icin neleri degistirmek gerektigi konusunda kafa yormadim. Ama bir
> iki defa burada bu tartisilmisti. Birisi yazar herhalde.

/etc/securetty dosyasinda root'un hangi terminallerden girebilecegi
yazilidir. Bu dosyaya uzak-baglantilar icin
ttyp0
ttyp1
ttyp2
ttyp3
ttyp4
ttyp5

gibi alt alta birkac terminal eklersen sorunun cozulur.

selamlar,
bd