[LINUX:2891] Re: Kota sorunu !

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Mon, 28 Dec 1998 15:13:48 +0200 (EET)

On Mon, 28 Dec 1998, Mumin Olmez wrote:

> Linux 2.0.30'da bir kullanicinin kotasi 10M tanimli. ancak bu
> kullanicinin e-mail dosyasi 5Mb'yi gecerse Netscape Communicator'dan
> maillerini transfer edemiyor. yani kotanin %50'sinden fazlasini e-mail
> ile dolduran kullanicilar mail transfer edemiyor.
> Cozumunu de bu kullanicinin kotasini ornegin 10M ise 13M yapip
> maillerini almasini sagliyorum. ama bunun baska bir yolu olmali. boyle
> bir sey ile karsilasan varsa onerilerinizi
> bekliyorum.
Himm guzel bir aCiklama vermemissiniz..!! Yani biseyler eksik gibi..!!
Oncelikle $unu sormak istiyorum;
Clientler netscape'i nerden kullaniyor?
$imdi sorularla gidip cevap almak ne sizin i$inize yarar nede benim buna
zamanim var .. O zaman kabullerle gitmek lazim..
Clientlerin standalone ve NFS ile home directorylerini gordugunu NIS ile
password dogrulamasi yaptigini kabul ediyorum..
Siz client Uzerinde netscape calistirinca Netscape bUyuk ihtimalle mail
server Uzerinden pop3 accauntundan mailleri alip ~/nsmail altina
kaydediyordur..!! Yaniliyormuyum..
O zaman Disk quotasini a$mamalari icin yapabileceGiniz tek bisey var..
Oda imap server Uzerinden kullanicilarin baGlanmasini saGlamak..
LinuX sUrUmunu yazmadiginiz iCin size bu konuda Cok yardimci olamaycagim..
Imap serverin en guzel ozelligi client Uzerine dosyalari CEkmeyip doGrudan
server Uzerinde maillere ula$mak cevaplamak istediGinizi download etmek
vs..
pop3 de ise mantik cliente mailleri Cekerek sunucu tarafindakileri
silmektir( illede silinecek diye bir mecburiyet yok.) Ama imap sizin
isinizi daha iyi gOrebilir.. Umarim yardimci olmusumdur..
ftp://ftp.linux.org.tr/pub/mail/imap-4.4.tar.Z altinda Netscape'in 4.x
Uzeri icin gereken imap4 icin uyumlu server var..onu kullanabilirsiniz..
iyi CAlismalar..
dS