[LINUX:2848] =?iso-8859-9?Q?Turkuaz'da_kernel_problemi_=28D=FCzeltildi=29?=

=?iso-8859-9?B?SGFrYW4gQVRBxw==?= (hatac@artemis.efes.net)
Fri, 25 Dec 1998 21:38:55 +0200 (EET)

İlk önce bir önceki mesaj için özür dilerim. İlk kez kullanıyorum da. :)

Şimdii... İlk olarak Turkuaz 1.0.3 kullanıyorum..

Kernel olarak 2.0.32 ile geldi.
Ben bu kerneli 2.0.35'e yükseltmek istiyordum.
Kerneli çektim, ayarlamalarını yaptım ve başarılı bir şekilde derleyip
zImage dosyasını oluşturdum.

Ama sorun var. Boot etmiyor. İlk olarak partition'lardan bahsedeyim:

hda1: NTFS
hda2: FAT32
hda3: FAT16
hda4: Linux Ext2

Aynı anda NT4, Win98 ve Linux çalıştırıyorum. Linux'ta lilo olmasına rağmen
liloyu kurma amacım sadece kernel versiyonları arasında geçiş yapmak..
Normalde Bootmagic ile bu üç işletim sisteminden açılış yapabiliyorum.
Neyse, konuya gelelim:

Kernel dosyasını v2035 olarak "/boot" dizinine kaydettim. lilo'ya da bir
image satırı daha ekledim:

image=/boot/v2035
label=tryit
root=/dev/hda4
read-only
vs.vs...

image satırından emin değilim. Şu an ezbere yazıyorum. Ne yazık ki modemim
Winmodem. Neyse işte böyle bir durumda boot ettiğimde try bloğunu
denediğimde sistem geliyor geliyor ve tam root'u mount ederken Kernel panic!
Unable to mount root diyor ve başarısız oluyor. Panik olmadan önce Fat ile
ilgili bir şeyler yazdığından tahminimce hda2 veya hda3'ten boot etmeye
çalışıyor da olabilir.. Kısaca sorunun ne olduğunu anlayan varsa beri gelsin
:)

Bir de daha detaylı olarak alt.culture.turkish.internet'e attığım mail'i
iliştiriyorum:

In article <sv8a57.f41.ln@localhost.localdomain>,
Asim Kepkep <kepkep_remove.this@uiuc.edu> wrote:
> [...]
> her hangi bir cikarim yapmak olasi degil. En az on - on bes olasilik
> ilk anda dusunulebilir. Size bu asamada onerim (Ingilizce biliyorsaniz)
> HOWTO dosyalarini okumak olacak. Ozellikle LILO ve LargeDisk setup ile
> ilgili iki mini howto'nun yardimci olacagini dusunuyorum. Daha
> detayli problem tanimi yaparsaniz ( kernel surumu, isaretlediginiz kernel
> kurum secenekleri, kullandiginiz derleyici surumu, adim adim yaptiginiz
> islemler -derleme ve lilo kurumu icin-, boot sirasinda panikten onceki
> son hata mesaji vs. vs. ) belki bazi ipuclari yakalamak mumkun olabilir.

-HOWTO'lardaki bilgiyi yetersiz buldum. İngilizce biliyorum ve okudum ama
pek
fazla yardımu olduğunu söyleyemeyeceğim.

-Linux'tan internete bağlanamıyorum çünkü modemim Winmodem. Ama elimden
geldiğince bilgi vermeye çalışacağım.

-Kurmaya çalıştığım Kernel 2.0.35, eskisi Turkuaz ile gelen 2.0.32

-Kurulum seçenekleri bayağı var yani. Onların hepsini burada açıklasam
millet
bana köpürür ;)

-gcc 2.7 gibi bişi.. Ama şunu söyliyeyim, "Derleme sırasında herhangi bir
warning veya error çıkmadı!"

-Adım adım n'aaptığımı anlatiim:

* README dosyasını okudum, Ctrl+Alt+F2 ile ikinci bir pencere açtım (root
olarak). Birinci pencerede dökümanı okurken ikinci pencereden XWin'i
çalıştırdım. README dosyasında adım adım n'aapılması gerektiği anlatılmıştı.
Ben de aynen izledim. make xconfig, make dep, make clean, make zImage (make
zlilo lilo.conf dosyasını sanırım başka bir yerde arıyordu. Onun için pek
bir
faydası olmadı. Lilo kullanmama rağmen zannedersem yapmaya çalıştığı şeyi
ben
zaten lilo.conf'ta yaptım). zImage dosyası başarıyla oluşturuldu. Dosyayı
/boot dizinine kopyaladım. /etc/lilo.conf dosyasını düzenledim. Düzenleme
işlemini şu şekilde yaptım. pico ile lilo.conf dosyasını açtım, linux
partition ile ilgili image bloğunu tamamen kopyaladım. Sonra
image=/boot/vmlinuz yazan yere (ki vmlinuz 2.0.32'nin image dosyası olmalı)
/boot/zImage yazdım. Bu ikinci bloğun labelini try olarak değiştirdim.
Dosyayı kaydettim ve çıktım. Sonra "lilo" yu çalıştırarak konfigürasyonun
MBR'ye yazılmasını sağladım. Yeniden açtım, Bootmagic ile Linux partition'ı
seçtim, daha sonra lilo menüsünden try yazdım. Gayet iyi gitti, gitti,
gitti,
tam root'u mount edeceği yerde "Kernel Panic! Unable to mount root" dedi ve
kilitlendi. Kilitlenmeden önce Fat dosya sistemi ile ilgili bişeyler
söylüyordu. Hani şu Ext2 bloğu ile ilgili ne kadar boş yer var falan işte
tam
onları söylediği yerde (Rakamların gösterildiği iki satır) İşte orada FAT
yazısını görünce partitionlar ile ilgili bir sorun olduğunu anladım. Ama
sorunun çözümünü halen de bulabilmiş değilim. Aslında partition'lar ile
ilgili daha önce bilgi vermiştim ama yine vereyim:

hda1: NTFS partition (NT4 kullanıyor)
hda2: FAT32 partition (Win98 kullanıyor)
hda3: Bunu anlayabilmiş değilim.. Nedense Linux var diyorsa da yok?!?
Aslında
ilk başta vardı ama daha sonra birleştirdim. Aşağıda daha detaylı
anlatacağım.
hda4: Linux Ext2 partition (Turkuaz 1.0.3 kullanıyor)
{
hda5: FAT16 partition (Her bir işletim sistemiyle kullanıyorum)
hda6: FAT16 partition (Win98 ve NT4 tarafından swap olarak kullanıyorum)
}

Şimdi biraz açayım. Win98 partition'da PQMagic 4 kurulu. Bununla gelen
Bootmagic şu an o partition'dan tüm partition'lara erişimi sağlıyor.
hda1,hda2
ve hda4 anlayacağınız gibi primary partition. hda5 ve hda6 bir extended
içindeki logical partition'lar. Belki NT4 içindeki "Disk Administrator"'daki
durumu anlatırsam daha iyi anlarsınız. Grafik şu biçimde:

C: D: (doğal olarak isimsiz) E: F: (Bu kısım önemsiz..)
NTFS FAT32 Unknown(Ext2 olmalı) FAT FAT Free Space
1000MB 827MB 677MB 370MB 201MB 4MB

Sorun işte burda bi yerde! Valla bu kadar anlattıktan sonra hala soracağınız
bişey var mı?!? Son olarak şunu da ekliyeyim. Normal olarak 2.0.32 ile boot
edebiliyorum. Konfigürasyon tıpatıp aynı olmasına rağmen 2.0.35 çalışmıyor
bir
tek.

Bir de mümkünse direk hatac@artemis.efes.net adresine cevabınızı yazın.
Orayı
her zaman kontrol etmeme rağmen buraya ancak 2-3 günde bir uğrayabiliyorum.

> Simdilik selamlar ve kolay gelsin.

Ben de kolay gelsin derdim ama hiç de kolay gelmiyor. Boğuşarak KDE'yi
çalıştırabilmiştim zaten :).. Deneme/yanılma bazen yararlı oluyor.

> Asim

Hakan ATAÇ
hatac@artemis.efes.net
http://indiana.cjb.net/