[LINUX:2597] Re: sendmail

selcuk@ece.polygon.com.tr
Tue, 15 Dec 1998 17:27:57 +0200 (EET)

On Mon, 14 Dec 1998, Mustafa Akgul wrote:

> 25. port kapatilirsa siz hic mail laip veremzsiniz.
>
> Kapali olan bazi domainlerin RELAY yapabilmeleri
>
> sizin ag durumunu, uzerinzden relay yapmak isteyenler var mi
> bilmiyoruz a,a
> cok muhtemlen
> relay-domain dosyasina kendi aginizdaki IP'leri regular expression
> olarak yazmaniz yeter. yani C siniflarini
> 195.142.216
>
> gibi yazmaniz yeterli olur

evet bunu denedim eger kendi agIm uzerinde bi ipden baglanarak bunu
denedigimde oluyor, sorunsuz calI$Iyor. Fakat ben evden SuperOnline, yada
XXXNeet gibi bi isp ile baglanarak bunu denedigimde sorun cIkIyor.
Simdi ya makinamI kullanmIyacagIm outgoing olarak, yada baglandIgIm isp
nin ip lerinide bu dosya icerisine yazmam gerekicek
tabi sadece bende degilim, 50 kadar user daha var her biri icin ayrI
ip ler...

iste bunu istemiyorum
direkt olarak
tum ipleri tum domainleri kabul etmesi icin yapabilecegim bi$ey varmI ?

birde mesela kendi domainim XXX.com.tr
makianda selcuk diye bir acc var
ve dns kayIltlarIndada

MX 10 mail.YYY.com.tr
MX 100 XXX.com.tr tanImlI.

ama mail.YYY.com.tr da selcuk diye bir acc yok.

benim istedigim
mail.YYY.com.tr da
XXX.com.tr domainine gelen tum mailler username ne olursa olsun.
eger acc yok ise yani user bulunamadI mesajI vermeden gelen mesajI
XXX.com.tr a yani benim makinama gondersin ?

gene karI$Ik oldu sanIRIM.

YardImlar icin simdiden Tesekkur.