[LINUX:2052] Re: Acemiii....

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Tue, 24 Nov 1998 19:26:49 +0200 (EET)

On Tue, 24 Nov 1998, Vural Aslan wrote:

> Bu kadar da olur mu diyeceksiniz ama...
> Slackware ve RedHat linux ayni mi?
> Ben RedHat kullaniyorum...Ya da oyle zannediyorum..

Himm tam manasiyla ayni deGil... Kerneller ayni fakat applicationlarda
farklilik gOsterebiliyor.. En bUyUk farklari librarylerden kaynaklaniyor.
Slackware daha libc kullaniyor . Redhat ise GNU liblerini
yani glibc kullaniyor.. Redhat Arkasinda $irket olan vede commercial
birCok kurulu$ tarafindan desteklenen bir Linux sUrUmU..
Slack bildiGim kadari ile en eski Linux sUrUmlerinden biri..

> :)
> RedHat hakkinda Turkce kaynak var mi?
BildiGim kadari ile bOyle bir kaynak yok.. Ama yinede www.linux.org.tr
ye bakin lUtfen..

> Ingilizce hangi kaynaklar var?

ftp://ftp.gazi.edu.tr/pub/linux/redhat/i386/doc/rhmanual/manual
altinda gerekli documanlari bulabilirsiniz..

> Bir arkadas elektrikler kesildiginde tekrar acarken
> zorlandigindan bahsediyor..Acaba bu benim basima da gelebilir
> mi?Ne gibi onlemler almaliyim??
Gelebilir.. Ama kesinlikle NT den daha kolay aCilabileceGine garanti
verebilirim..
EGer sistem gereGi gibi kapatilmasa fsck(file system check)
Boot esnasinda sistem bunu algiliyor ve sorun Cikmamasi iCin tUm
partitionlari denetliyor.. $imdiye kadar bende Cok olmasina kar$in
sisteme pek bi$ey olmadi.. Ama yinede birCok defa bOyle bir olay meydana
gelirse o zaman endi$elenebilirsiniz..
Onlem : UPS
iyi Cali$malar.
dS