[LINUX:1862] Re: cift ethernet karti

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Fri, 13 Nov 1998 15:32:30 +0200 (EET)

On Fri, 13 Nov 1998, Pars MUTAF wrote:

> merhaba,
>
> kerneli da derledim. hala olmadi. $u olabilir mi?
>
> kartlarin ikisi da mutlaka 0x300 portunu istiyor.
Nasil mutlaka 300 portu?
BOyle bi$eyin olmamasi lazim .. 3Com gibi bir ureticininde spesifik
portta Cali$an bir ethernet device yapacaGini sanmiyorum...
Sizin Kartlariniz hakkinda fazla bir bilgim yok ama eGer kartlar PNP ise
o zaman probe a$amasinda verilen spesifik portlara yerle$tirilebilirler..
Bu arada kartlar ya Jumperle yada DOS dan Ozel diskleri yardimi ile
konfigure edilebilir..
Ornegin benim Ethernet kartlarim Jumperless konfiGe sahipti ve DOStan
bo$ olduGunu bildiGim IRQ`lara ve PORT`lar yerle$tirip i$imi gOrmU$tum..
Linuxta sorun Cikmami$ti Probe a$amasinda makina devicelari buluyordu..
Bu arada ayni $ekilde hem DEC Ethernet hemde Ne2000 Colone da ayni anda
bir makinada CAli$iyor. Yani sorun yok bence .

> bu kartlari tek tek denerken bile 0x300 portunu
> vermezsem (mesela 0x220 veya 0x280 verirsem) tek
> karti bile gormuyor. ne dersiniz? ne yapmali?
Yukardaki Aciklamalar sanirim yeterli olacaktir..
Bu arada cat /proc/pci
cat /proc/ioports ve dmesg iCinde ethernet satirlari geCen yerleri buraya
past eterseniz Daha cOk yardimci olabiliriz..
dS