[LINUX:1822] Re: Squid

Gokhan Moral (gm@bilkent.edu.tr)
Tue, 10 Nov 1998 19:56:05 +0200 (EET)

On Tue, 10 Nov 1998, Ahmet Dervis wrote:

> Selam..
>
> squid 2.0 kurmaya calisiyorum.. tecrubeli birileri bana nasil
> kurabilecegimi kisaca anlatabilirse sevinirim..

squid'i download ettiysen yapman gereken, kisaca (madem istenmis)

tar xvfz squid-2.0.falanfilan.tgz
cd squid-2.0.falanfilan
./configure
make
su
make install

bu sekilde yaparsan /usr/local/squid directorysine kurar
yapman gereken /usr/local/squid/etc altindaki squid.conf'u edit edip
squid'in cache directorysini vermen ve size'ini belirtmen (cache_swap'i
degistirerek) ve de squid'i calistiran user'i nobody ve group olarak da
nouser olarak belirlemek.

> programi DL ettim.. Ayrica Internet'e cikan makinalarda bulunan browser
> larda bir conf. yapmam gerekiyo mu..?

browserlarda conf yapmak istemiyorsan squid'i linux ile birlikte
transparent proxy olarak kullanabilirsin.
boylece kimse conf ayari yapmadan mecburi olarak proxy'i kullanir.
tabii bunun icin sadece squid kurmaktan farkli seyler de yapmalisiniz.
boyle birsey dusunuyorsaniz onunla ilgili de kisa bir aciklama
yazabilirim.

Saygilar

Gokhan Moral
Bilkent University