[LINUX:1729] Re: NIS!!

Yavuz Selim Komur (komur@bilkent.edu.tr)
Thu, 5 Nov 1998 08:55:32 +0200 (EET)

On Wed, 4 Nov 1998, Devrim SERAL wrote:

> Selamlar..
> Sonunda NIS serveri shadowsuz bir redhat Uzerine kurabildim ..
> Yalniz sorunlarim bundan sonra ba$liyor...
> Clientler'den master serverdeki accauntlardan login olabiliyorum..
> Ama home dizinlerini bulamadiGindan default olarak "/" olarak aliyor..

NIS genellikle NFS ile beraber kullanildiginda yenir.. Pastanin kremasi
yemegin sosu gibidir.. Salataya Yag vs dokmessen yenmezki dimi..

> NIS-HOWTO'da okuduGum kadariyla...
> +:*::::::/bin/ksh
> gibi bir tanimi clientlere yapinca clientlerden baGlanan
> NIS kullanicilarinin /bin/ksh shelline e$it olmasi gerekiyor..

Ben boyle birseyi yapmistim.. PowerUser icindi.. Ama ben yanlis
hatirlamiyorsan bazi kullanicilari degistirmek icin

+devrim::::Power Devrim:/bin/false

Bu makinaya login olamazsin mesala.

Yavuz.
The FORCE will be with you.