[LINUX:1731] Re: NIS!!

Burak DAYIOGLU (burak@eti.cc.hun.edu.tr)
Thu, 5 Nov 1998 09:31:53 +0200 (EET)

On Wed, 4 Nov 1998, Devrim SERAL wrote:
> Selamlar..
> Sonunda NIS serveri shadowsuz bir redhat Uzerine kurabildim ..
> Yalniz sorunlarim bundan sonra ba$liyor...
> Clientler'den master serverdeki accauntlardan login olabiliyorum..
> Ama home dizinlerini bulamadiGindan default olarak "/" olarak aliyor..
> NIS-HOWTO'da okuduGum kadariyla...
> +:*::::::/bin/ksh
> gibi bir tanimi clientlere yapinca clientlerden baGlanan
> NIS kullanicilarinin /bin/ksh shelline e$it olmasi gerekiyor..
> Ama ne yazik ki bu olmuyor.. Ben OrneGin kullanicilarinin home dizinini
> [...]

Çözüm için automount ile (gerektiğinde bir dizinin mount edilip belli bir
süre kullanılmayınca unmount edilmesini sağlar) çalışabilirsin. Ev
dizinlerini grupla. (/home/a/ /home/b/ /home/c/ gibi) ev dizinlerini de
bu grupların altına böl. Daha sonra bu grupların automount ile istemci
tarafından istenildiğinde mount edilmesini sağla. Böylece client'in
birine log olan birisi kendi ev dizinini her yerde görebilir.

Teknik olarak karmaşık olmamasına rağmen ağ trafiğini ciddi biçimde
arttırabilir. (İstemci ve kullanıcı sayına bağlı olarak)

sevgiler,
bd