[LINUX:1460] Re: C Compiler hakkinda

O.Volkan HATEM (volkan@tel-soft.com)
Wed, 14 Oct 1998 12:52:42 +0300 (EET DST)

On Tue, 13 Oct 1998, Ozben Evren wrote:

> Linux`te (ve diger Un*xlerde) IDE kavrami yoktur; compiler command-line
> calisir.

yanlis!

IDE, isletim sistemine bagimli degildir. IDE araclarinin
olmamasi ile IDE kavraminin olmamasi cok farkli seylerdir
ki UN*X'ler icin (Linux dahil) IDE'ler vardir.

ilk ornek xwpe. Ben cok sevmedim xwpe'yi ama borland tarzi
bir arayuz isteyenlere pek de yabanci gelmeyecektir.

emacs'de birazcik tirmalanacak olursa cok iyi bir IDE sagliyor.

Ticari IDE'ler hakkinda hic fikrim yok, ama birkac 1000 USD'I
gozden cikaracak olursaniz cok sirin bir IDE elde etmeniz
mumkun.

(ODTU'nun bilgi islem olanaklarindan yararlanabilenlere bir not
--basta Ozben olmak uzere :))-- okulda AIX uzerinde calisan en
az bir IDE var. Her ne kadar IBM tarafindan yazilmis olsa da
kaynak kod tarayicisindan, debugger'ina kadar herseyi olan araclar
toplulugu. Tabii, kurulmamis da olabilir, sys admininize bir sorun
:))

kolay gelsin.

-volkan