[LINUX:1450] Re: C Compiler hakkinda

Ozben Evren (oevren@tr-net.net.tr)
Tue, 13 Oct 1998 23:43:37 +0300 (EET DST)

Okan Yücel wrote:

> Iyi gunler arkadaslar;
> Ben rookie bile sayilamayacak kadar yeni bir Linux kullanicisiyim. Merak
> ettigim ise Slackware (3.5 galiba) altinda C Compiler'i nasil (hangi
> komutla) calistirabilecegimdir. cc ve gcc komutlarini denedim fakat bir
> error veriyor (galiba no input file). Yardimlariniz icin tesekkurler.

Linux`te (ve diger Un*xlerde) IDE kavrami yoktur; compiler command-line
calisir.
Yani onceden yazdigin bir c dosyasini derlemek icin:

gcc ornek.c -o Executabledosyaismi

seklinde kullanirsin.
degisik libleri link etmek istersen

gcc ornek.c -lpthread -o outfile

seklinde gcc`yi cagirabilirsin.

gcc`nin pek cok opsiyonu var. man gcc`den bunlari neler oldugunu
ogrenebilirsin.(Ama NASIL kullanildigini
ogrenmek icin biraz kotu bir kaynak :) )

ilk basta kullanimi zor gelebilir ama makefile falan da kullanmaya
baslayinca ne kadar ise yarar
oldugunu goreceksin...