[LINUX:1214] Re: Turkce sozcuk onerisi....

Ismet Mazlumoglu (mazlumog@boun.edu.tr)
Tue, 29 Sep 1998 17:24:42 +0300 (EET DST)

On Tuesday, September 29, 1998 11:54 AM, Devrim Bahar
[SMTP:devrim@gumruk.gov.tr] wrote:
> Bence de arkadas hakli. Bilisim terminolojisi tartismalari ve calismalari
> oteden beri suruyor. Bu konuda ciddi calismalar yapilmadikca burada bu
tur
> tartismalara girmenin geregi yok bence. Zaten teknolojiyi kim uretmisse
onun
> borusu otuyor kaba bir tabirle. Buyrun video'yu, televizyonu, hatta
> internet'i de Turkceye cevirelim o zaman....

Illa da oyle olmuyor. Kotu ornekler kadar iyi ornekler de var. Ilk
soyleyince sacma veya gulunc gelen ceviriler zamanla context icinde anlamli
bir terim olarak dile yerlesebilir. Kisacasi, yaparsak olur. Gercekten de
Turkce terminolojiyi oturtmak, teknolojinin kendisini getirmek kadar onemli
diye dusunuyorum. Ciddi calismalar yapilmali, ama bu mutlaka burokratik
ortamlarda ya da panellerde vs. olmali diye bir sart yok, ozellikle de
inisiyatif almak ve baski olusturmak icin Internet gibi bir arac elimizin
altinda beklerken.

Ismet Mazlumoglu Bogazici University Dept. of
mailto:mazlumog@boun.edu.tr Business Administration
Phone :(90)212-263 1540 ext.1920 Library Automation Section