[LINUX:1200] Re: Slakware3.5

Emre SUMENGEN (sumengen@artemis.efes.net.tr)
Tue, 29 Sep 1998 04:24:23 +0300 (EET DST)

BAHADIR ARMAGAN wrote:
> Soru:: dip ve chat programlariyla
> nasil baglanicam. ISP provided IP adresi kullandigim icin nasil bir
> script, nereye ve nasil, yaraticam. Dip`ten baska baglanmanin kolay bir
> yolu var mi (bir dialup programi falan)?

1) Bir gUzel dialup programI var ... adI XIsp ... eGer turkuaz/redhat
falan kullanIosanIz zaten paketle beraber gelio. EGer slackware
kullanIosanIz yakInInIzdaki bi ftp sitesinden Cekin. AramalarInIz iCin
http://ftpsearch.ankara.edu.tr
adresinden faydalanabilirsiniz.

2) EGer illaki basit biSey olmasIn, ben DIP'le ve scriptlerle yaparIm
iSimi derseniz (ki ben OOle yapIyorum, gayet de gUzel CalISIyor herSey
Su anda...) basit bikaC yardIm size ...

yapmanIz gerekenler ... (root olduktan sonra)

root# dip -tv
DIP> port cua1
(kullanacaGInIz portu yazIn ... dostaki COM1 iCin cua0, COM2 iCin cua1
ve bOyle devam eder...)
DIP> speed 19200
(14400 kullandIGInIzI varsayIyorum.. baSka modemler iCin istediGiniz
hIzI yazIn, yada bIrakIn bildiGi gibi) (yapsIn)
DIP> reset
DIP> get $remote 0.0.0.0
DIP> get $local 0.0.0.0
DIP> dial 0822.....
(isp'nizin numarasI)
DIP> term
(bu komuttan sonra isp'nizin kullanIcI adInIzI ve Sifrenizi sorgulayan
promptlarI gelecek. gerekli bilgileri girdikten sonra CTRL ve ]
tuSlarIna basIn (aynI anda) )
DIP> mode ppp
root# ifconfig
..
(burada ppp0 satIrI geldiGinde internete baGlIsInIz. ifconfig komutunun
CIktIsInda o andaki IP'niz gibi gerekli bilgiler var. oradan
OGrenebilirsiniz.)
(ayrIca, bir not daha. mode ppp komutunu verdikten sonra birkaC saniye
bekleyin ifconfig'de ppp0'I hemen gOremeyebilirsiniz. MakinanIzIn
geCerli bir link kurduGundan emin olmak iCin zamana ihtiyaCI olabilir.
hemen meraklanmaya gerek yok.)

daha sonra, baGlantIyI kesmek iCin yapmanIz gereken, yine root olarak,

root# dip -k

komutunu vermek

hadi iyi sOrfler :>>

| Emre SUMENGEN |