Re: [LINUX:541] kucukcuk bir sorun

Deniz Dogan (deniz@ada.net.tr)
02 Sep 1998 18:36:47 +0300

"KS" == KALKAN SINAN <e109751@ceng.metu.edu.tr> writes:

[...]

KS> cok cok buyuk.Mesela 7x14`luk bir xterm `un ben ancak
KS> 1/8`ini gorebiliyorum , mouse cursor`i ise yaklasik
KS> iki parmak kalinligi uzunlugunda.XF86Setup`da
KS> ayarlarin yapildigi yerde ki goruntu mukemmel ama
KS> yapilan ayarlari denemek icin Xwindow`u calistirdigi
KS> zaman hersey buyuyor.XF86Config dosyasini ve bu
KS> dosyanin man page`ini defalarca okudum ama bir cozume
KS> ulasamadim.

[...]

Control Alt + yada Control Alt - (control ve alt
tuslarinin ikisinede basarken + yada - tuslarina basma)
daha farkli sonuc veriyormu? (ayarlari yaparken bu tus
kombinasyonunun kullanilmamasi secenegini secmediyseniz
tabi)

XF86Conf ta kullandiginiz sunucunun (ayni sunucunun
degisik alt secenekleri var buna dikkat edin), `Modes' satirini
degistirmeniz gerekir. Daha buyuk degerler vermelisiniz.

Asagidaki benim ayarlarimin ilgili kismi: (S3
sunucusunu kullaniyorum, ontanimli renk derinligi 16
(DefaultColorDepth))

# Screen sections
[...]
Section "Screen"
Driver "accel"
Device "S3 Trio64V+ (generic)"
Monitor "My Monitor"
DefaultColorDepth 16
BlankTime 2
StandbyTime 3
SuspendTime 4
OffTime 5

Subsection "Display"
Depth 16
Modes "1024x768" "800x600" # <-----
ViewPort 0 0
Virtual 1024 768
# Virtual 1100 860
EndSubsection
[...]

Tabi birde donaniminizin yuksek modlari desteklememesi
sozkonusu olabilir, o zaman yapicak birsey cok. Yinede
ayarlarla oynayip deneyin.

Iyi calismalar.

--
Deniz Dogan