Re: [LINUX:284] bir problem

Yavuz Darendelioglu (bioyavuz@rorqual.cc.metu.edu.tr)
Thu, 20 Aug 1998 10:18:11 +0300 (WET)

On Wed, 19 Aug 1998, Emre Pars wrote:
> Merhaba
>
> Linux Serverda /home 'da public diye bir directory actim..bu directory'ye
> herkesin ulasabilmesini ve herkesin yazabilmesini istiyorum ve bu
> directorynin permissionlarini 777 seklinde ayarladim..fakat bu directorynin
> altina bir user directory acinca yada file kopyalayinca diger userlar buna
> ulasamiyor..
> kisacasi public directorysini ve altina acilan butun directoryleri ve
> filelarin permissionlari 777 olsun istiyorum nasil yapabilirim??

Merhaba,

Sanirim "chmod -R 777 /home" komutu sizin istediginiz isi yapar. Ancak
bundan sonra root hesabi ile yarattiginiz dosyalar icin gecerli
olmayabilir. Bu durumda:

a) root hesabinizinin "umask" ini degistireceksiniz(ki bunu tavsiye etmem.
Bundan sonra yarattiginiz tum dosyalarn permisssion'u icin gecerli
oldugundan guvenlik acigi yaratirsiniz.)

b) Her yarattiginiz dizinden sonra "chmod -R 777 /home" veya
"chmod -R 777 /home/dizin_adi" yapacaksiniz.

c) Baska bir hesap acarsiniz ve bu hesaba /home dizinini verirsiniz ve bu
hesabin umask'ini ona gore duzenlersiniz. Bundan sonra bu dizinde
yaratmaniz gereken dizin veya dosyalari bu hesaptan yaparsiniz. Ayrica bu
hesabi, bu dizinden faydalanacak olanlarla ayni guruba koyarak biraz
daha isleri kolaylastirmaniz mumkun.

d) Biraz ucuk bir oneri olacak ama: Eger, sIklIkla oralarda yeni dizinler
veya dosyalar yaratiyorsaniz ve permission isini kafaya takmak
istemiyorsaniz crontab dosyaniza bir satir ekleyerek istediginiz sIklIkta
oralardaki dosyalarin perm'larini 777 olarak degistirir/update edersiniz.
En fazla dosyayi yarattiginiz andan itibaren crontab'daki komutunuzun
calisma anina (ki bu sureyi siz belirlersiniz) kadar permission farkli
olabilir. Ama, crontab'daki komutunuz calistiktan sonra permission
problemi kalmayacagindan emin olursunuz.

Kolay gelsin,

Yavuz Darendelioglu

Biyoloji Bolumu, ODTU
Ankara / TURKEY