Re: [LINUX:284] bir problem

Yavuz Selim Komur (komur@Bilkent.EDU.TR)
Thu, 20 Aug 1998 10:35:34 +0300 (EET DST)

On Wed, 19 Aug 1998, Emre Pars wrote:

> Merhaba
>
> Linux Serverda /home 'da public diye bir directory actim..bu directory'ye
> herkesin ulasabilmesini ve herkesin yazabilmesini istiyorum ve bu
> directorynin permissionlarini 777 seklinde ayarladim..fakat bu directorynin
> altina bir user directory acinca yada file kopyalayinca diger userlar buna
> ulasamiyor..

Bu is icin iki tane yer var zaten

/tmp
/var/tmp

ikiside copluk olarak kullanilan yer...

Bir baska konuda w95'ten kalan aliskanliklar galiba.. Ben bir dosya
yaratayim herkes gorsun.. Yok ole yagma.. Bir dosya nerede olursa olsun
ben yarattiysam o dosya benimdir.. Icinde ne oldugunun hic bir onemi yok..
Dosya benimdir ve ozel mulk kapsamindadir..
Bu dosyaya baskalarinin gormesini istiyorsam ancak ben karar veririm.. Bu
dosya /tmp icinde dahi olsa..

> kisacasi public directorysini ve altina acilan butun directoryleri ve
> filelarin permissionlari 777 olsun istiyorum nasil yapabilirim??

Yapmayin etmeyin. Carpilisin.. :))

Yavuz.