Re: [LINUX:72] Yine ben, yine sorular :)

Erol Ozcan (eozcan@superonline.com)
Thu, 06 Aug 1998 20:41:07 +0000

Imran Geriskovan wrote:

> Merhaba,
>
> Midnight Commander (MC) mim Chmod menusunde "Sticky Bit" diye bir opsiyon var
> ve set edildiginde izinlerin sonuna "T" harfi ekleniyor.
>
> Normal chmod un man inda bununla bagdastirabilecegim bir sey bulamadim.
> MC nin dokumantasyonu zaten hak getire. :)
>
> Nedir bu "Sticky Bit"? Bildigimiz bir seyin baska adimi?
>
> Birde Apache nin doclarinda kullanicilar ve sifrelerle ilgili kismi okudum.
> Diyorki "Sifreler crypt() fonksiyonu ile olusturulur." ama bundan baska detay
> yok. Apache icin nasil kullanici ve sifre listesi olusturabilirim?

> [...]

Merhaba,

"t" sticky biti eskiden HDD lerin yavas calistigi zamanlarda sik sik
kullanilan komut ve programlari hafizaya atmak icin kullanilirmis.
Simdilerde ise "t" bit farkli amaclar icin kullanilabilmekte. Bildigim
"t" biti verilen herkesin yazabildigi bir dizindeki dosyalari yanlizca
sahipleri silebiliyor ve degistirebiliyor.

Sanirim sormak istediginiz .htaccess dosyasindaki tanimlanan user
authenticition dosyasinda sifre kismina gelecek encrypted sifrenin nasil
olusturuldugu. Bunun icin "htpasswd" komutunu kullanabilirsiniz.
Ornekler

# htpasswd -c /my/secret/place/webpasswd hacker (ilk defa icin)
# htpasswd /my/secret/place/webpasswd admin (ilave icin)

Bildigim kadariyla htpasswd komutu encrypt yaparken standart
unix encryption algoritmasini kullaniyor. O yuzden /etc/passwd
deki encrypted sifre kisminizi webpasswd dede kullanabilirsiniz.
Ama htpasswd varkan ugrasmayin.

iyi calismalar...
Erol Ozcan
infoTRON A.S.