Re: [LINUX:87] Kredi kartlari

Erol Ozcan (eozcan@superonline.com)
Thu, 06 Aug 1998 20:20:21 +0000

Ozgur Yuzak wrote:

> Merhaba,
> internetten alisveris yaparken kredi karti numaranizi,isim vs gireriz ve
> server kartin gecerli olup olmadigini,hesapta yeterli para bulunup
> bulunmadigini kontrol eder.Bunun nasil yapildigini merak ediyorum.Yani
> bunu visa,mastercard ile calisan bir bankanin serverlari ile mi kontrol
> ediyorlar? Bu is icin kullanilan standart bir protokol varmi?Bunu yapan
> cybercash vs gibi yazilimlar var ama linux altinda calisan freeware bir
> yazilim varmi?
> Tesekkurler
>
> ozgur yuzak
> [...]

Merhaba,

Tesadufen bundan 3 ay once buyuk bir bankanin kredi kartlari
kismindaki programcidan edindigim bilgilere gore kredi kartlarinin
veritabanlarinin toplandigi bir bilgi bankasi varmis. Internetten
girilen kredi kart bilgileri bu bilgi bankasindan sorgulamadan gecirilerek
uygulamaya konuluyormus.

iyi calismalar...

Erol Ozcan
infoTRON A.S.