Re: [LINUX:3617] Ynt: Re: IE 4.0 for Unix

Gultekin Onan (onan@ubak.gov.tr)
Tue, 14 Jul 1998 15:29:16 +0300 (EEST)

On Tue, 14 Jul 1998, İsmet Anlar wrote:

> bu konudaki düşüncelerinizde haklısınız diyerek sözü daha fazla uzatmak
> istemiyorum yoksa ardı arkası gelmeyecek ve biz acemilere yardımcı olmaktan
> çok bu gibi meselelerle uğraşmaya vakit ayrılacak
> Linux'la kalın
> İsmet Anlar

İsmet,

Ben de en az senin kadar burasinin acemilere yonelik bir liste olmasini
istiyorum cunku ben de acemiyim ama gordugum kadariyla bu listenin
isleyisinde bir sakatlik var ve bu kimsenin sucu degil. Hani "nesnenin
dogasi" derler ya oyle bisey. Bu listenin isleyis bicimini de "Linux'un
dogasi" belirliyor.

Ben Microsoft "kulturunden" geldigim icin Linux'a hala alisabilmis
degilim. Fare tiklayarak islerini halletmeye alısmıs insanlarin da benim
gibi dusundugunu saniyorum. Linux kitaplarindan okuduklarimi uygulamak
icin makinanin basina oturdugumda sanki baska bir dunyaya gitmis gibi
oluyorum. Kısacasi, sorun ciktiginda ben aynen "dumur" vaziyetteyim. O
zaman ne oluyo? Yaziyorum listeye bi mesaj, geliyo "bilenlerden" yanit.
Sorun cozulmus gibi gorunuyo ama aslinda cozulmuyor. Ben sorunu cozuyorum
ama o sorunu NASIL COZECEGIMI ogrenmeden cozmus oluyorum. Bunu da bir
ilerleme olarak gormek olasi degil tabii ki...

Gecenlerde bir buyugum "iste boyle boyle ogreneceksin bu isi" dedi bana.
Ama ben boyle ogrenmek istemiyorum ki...Ben okuyup kurcalayarak ogrenmek
istiyorum. Bunun icin de kaliteli kitaba gereksinim var. Gecenlerde
gordugum kalin bi Linux kitabina 75 $ dediler. Ben bi daha "dumur" oldum.

Simdi, bu tur bi liste boyle bir kitap gereksinimini karsilamak icin ideal
bir ortamdir. Developer.com'daki online kitaplar -halihazırdaki
halleriyle- bir ise yaramiyorlar. Bence derlenip basilmalari gerekir.

Bilmem siz ne dersiniz?

Yine kafanizi sisirdim, ozur.

Gultekin Onan