Re: [LINUX:3616] Re: IE 4.0 for Unix

Gultekin Onan (onan@ubak.gov.tr)
Tue, 14 Jul 1998 15:32:03 +0300 (EEST)

Arkadaşlar,

Ben kimseye birsey dayatmaya filan calismiyorum. Bu islerin
dayatmayla yurumeyeceğini bilecek kadar murekkep yaladim. Burasini felsefi
tartisma platformu haline getirmeye de niyetim yok. Benim sorunum arada
boyle konular ciktiginda "bazilarinin" buna tepki gostermesiyle ilgili.
Bunu son derece itici buluyorum cunku ozelde Linux ile, genelde ise Free
Software ile ugrasmak belirli bir kultur tabani gerektiriyor. Bu olmayinca
yazilip cizilenler fazlasiyla "kuru" kaliyor.

listeci@bilkent.edu.tr adresine "information linux" diye bir mesaj
atarsaniz bu listeyle ilgili bir tanitim mesaji alırsiniz. Aynen soyle:

linux@bilkent.edu.tr, Turkiyedeki Linux kullaniclari icin bir
haberlesme listesidir. Listenin tutanaklari gunluk olarak
tutulmaktadir.Tutanaklar uzerinden tarama yapmak mumkundur.

Neymis? Bu bir haberlesme listesiymis. Eger "teknik konularda bir
haberlesme listesidir" deseydi Doruk'un dedigi dogru olurdu ve biz bu
listede teknik disinda konulari tartisamazdik. Ayrica Linux-org listesi de
teknik-olmayan konulari tartismaya ayrilmis bir liste degil bildigim
kadariyla. Orada da buradakine benzer bir muhabbet yapiliyor.
Dahasi, bu konulari daha once tartistigimizda, teknik disi konularin da
tartisilmasini destekleyenler oldu. Demek ki, hala "burasi teknik
bir listedir" diyebilmek, "politik-olarak dogru" bir hareket olmuyor.
Bilmem yaniliyor muyum?

Bir nokta daha var: Aldigim birkac liste-disi mailde, insanlarin teknik
muhabbetteki assagalayici tonlardan rahatsiz olduklari belirtilmekteydi.
Bu konuyu da "bilenlerin" dikkatlerine sunuyorum.

Linux tartisma listesi uzerinde halihazirda 664 kisi bulunuyor. Bunlarin
buyuk bir cogunlugu aktif katilimci degil. Boyle olmasinin arkasindaki
neden ne olabilir diye dusundugunuzde benim aklima ilk gelen liste
uzerindeki insanlarin farkli seviyelerde olmalarinin yarattigi sorun.
Dikkat ettim de bazilari korka korka soru soruyor. Once ozur diliyor sonra
soru soruyor. Konu-disi (off-topic) kalacaz diye tirsiyor millet.

Bunun tez vakitte onlenmesi gerekiyor gibime geliyor. Yoksa, Turkiye'de
bircok konuda oldugu gibi Linux meselesi de "kendin cal kendin oyna" bir
konu olmaktan oteye gidemez gibi...664 kisiyle cok daha renkli bir
muhabbet yapmamız gerek ama nedense olmuyor.

Nizamettin'in webring onerisini ciddiye almaya ve belki de biraz daha
alternatif lezzetli bir olusum (belki herkese acik bi Linux web sayfasi)
yaratmaya ne dersiniz? Yer benden.

Burak, Win98'im lisanslı. Parasini ben vermedim ama yine de o programa
verilen paraya acidim. Keske su Linux'u daha iyi kivirabilsem de
Bakanliktaki butun makinalara onu kursam.

Basinizi agrittigim icin herkesten ozur diliyorum.

Esenlikle...

Gultekin Onan
Ulastirma Bakanligi
Dis Iliskiler Dairesi