Re: [LINUX:2045] Swap, disk optimize, gimp..

Burak DAYIOGLU (burak@eti.cc.hun.edu.tr)
Mon, 27 Apr 1998 09:02:13 +0300 (MEST)

On Sat, 25 Apr 1998, Ekrem ORAL wrote:
> Merhabalar;
> Bir kac sorum olacak:
> 1- X altinda Netscape Communicator 4.0? ile bir kac program daha actigimda
> bilgisayar acaip tirmaliyor. Swap alanini arttirmak istesem:
> /dev/hda1 - 850 - FAT16
> /dev/hda21 - 331 - Linux Native
> /dev/hda22 - 39 - Linux Swap
> hda1'den bir kismini yeniden swap olarak atamam mumkun mu?

evet mumkun...

> 2- Windoze'de harddiski optimize eden Speed Disk turu programlar var. Linux
> native optimize'ye ihtiyac duymaz mi? Ya da harddiskin problemlerini gideren
> NDD turu bir program linux icin var mi ya da gerekli mi?

ext2fs icin ihtiyac yok diye animsiyorum...

> 3- Win95'i silip tamamen linux'a gecmeyi dusunuyorum. Su anda maillerim
> Outlook Express altinda tutuluyor. Maillerimi pine'a aktarmam mumkun mu?

outlook express nasil sakliyor animsamiyorum, ama yaygin bicimi ile
mektuplarinizi sakliyor ise, UNIX'te ~/mail/ altina kopyalarsaniz pine ile
gorebilirsiniz.

> 4- Linux icin grafik ve web tasarim programlarina ihtiyacim olacak. Bu
> meshur gimp nerden bulunur? Baska populer web tasarim ve grafik programlari
> neler ve nereden bulunurlar?

turkuaz yansilarinin herhangi birinden rpm'lerini alabilirsiniz.

> 5- PCI ethernet kartinin SCO driveri var. (Taiwan mali uyuz bir sey) Bu
> etherneti linux altinda tanitmam mumkun mu?

hic bir fikrim yok... :) ama sorun cikacagini sanmam...

> 6- Ses kartini sanirim tanittim. Ama ses cikip cikmadigini hangi programla
> deneyecegim :)

cat /dev/audio deyince ekrana abidik karakterler yazabiliyorsa muhtemelen
calisiyordur... :)

> 7- Linux icin kart suruculerini bulabilecegim bir adres var mi?

?!?

> 8- Daha once yazilmisti sanirim ama ben kacirmisim Lesstif kutuphanesinin
> son surumu nereden bulunur?

?!?

> 9- ICQ'nun linux icin calistigi yazilmisti. Mirabilis'e baktigimda linux
> surumunun henuz cikmadigi yaziyordu. Bir daha bilgi vermeniz mumkun mu?

ICQ'dan anlamam ama mirabilis'teki java ICQ'yu kullaniyor millet diye
biliyorum...