Re: [LINUX:2050] Linux'ta virus ???

Burak DAYIOGLU (burak@eti.cc.hun.edu.tr)
Mon, 27 Apr 1998 09:10:39 +0300 (MEST)

On Sun, 26 Apr 1998, K. Koray UCTOP wrote:
> Herkese merhabalar,
> Gecen gun okulda o kadar cok virusle bogustum ki artik gina geldi.
> Birden aklima geldi. Acaba Linux'ta calisan virus varmidir diye. Simdiye
> kadar hic kulagima gelmedi. Acaba varda ben mi duymadim? Yoksa linux ta
> yazmasi mi zor? Yada Linux gercektende guvenli bir cekirdegemi sahip.
> Ama, Linux uzerinde o kadar rahat script yazabiliyorsun ki (ya da bana
> oyle geliyo). Belkide cok yaygin kullanilan bir isletim sistemi olmadigi
> icin mi? Yoksa var mi? Varsa bunu(yada bunlari) temizleyebilen bir
> tarayici var mi?

farkli guvenlik duzeyleri sunabilen isletim sistemlerinde viruslerin
yasamasi pek de mumkun/kolay degildir. Gecen sene linux uzerinde calisan
ilk virus BLISS ortalikta dolasiyordu. Hatta sanirim pek cok arkadasimin
elinde hala binary'leri de vardir. Ancak pek bisiyler yapamadi... :)

temel olarak;

1. farkli donanim platformlari
2. cesitli guvenlik duzeyleri

nedenleri ile UNIX'lerde pek virus bulmak mumkun olamiyor... :)

selamlar,
bd