Re: yardim

Gorkem Cetin (e077245@narwhal.cc.metu.edu.tr)
Thu, 16 Apr 1998 23:12:49 +0400 (MEDT)

On Mon, 13 Apr 1998, Cahit Tokuyucu wrote:

> Acilacak userlerin sayisi epeyce fazla oldu .Bunlari teker teker
> elle acmak yerine bu userleri herhangi bir dosyadan okutup hem passwd
> hem shadow dosyasina bir program ile yazdirabilirmiyiz.
> (hazir bir scripts varmi?)

ftp://ftp.metu.edu.tr/pub/sunsite/system/admin/accounts/

adresinde isinizi gorebilecek dosyalar bulunabilir.

Bunun yaninda, yazip kullandigim bir programcigi asagiya geciyorum. Bu
programi `ekle' adiyla kaydedin. Daha sonra acmak istediginiz hesaplari
`users' adindan bir dosyaya, asagidaki formatta yazin:

kullanici adi|kullanici adi soyadi

ornek olarak,

gorkem|Gorkem Cetin

Program, her kullanicinini ev dizinini /home altinda acacak, ontanimli
kabugunu /bin/bash ve ontanimli grubu users olarak belirleyecektir.

**ekle programi**

while read a
do
adi=`echo $a | awk -F"|" '{ print $1}'`
gecos=`echo $a | awk -F"|" '{ print $2}'`
useradd -c "$gecos" -g users $adi -s /bin/bash -m
done < users

Kullanici sifresini passwd komutu yardimiyla elle girmelisiniz. useradd
komutu uygun olan bir kimlik numarasini (UID) kendisi otomatik olarak
atayacaktir.

Iyi calismalar,
Gorkem