Re: [LINUX:787] Linux Egitimi

Tevfik Uret (tevfik@ogu.edu.tr)
Mon, 02 Mar 1998 09:26:52 +0200

sevgiler hocam
isin acikcasi bir kac gundur dusundugum seyi yine aklima getirdiniz
acaba biz yanlis bir yoldamiyiz diyordum
yani elimizdeki guc yoksa bir yanimsamadan mi ibaret
eger oyle degilse cok yazik
yani anlatmak istedigimi biraz acarsam;
elimizde bedava bir guc var
yapamayacagi sey yok gibi
ve bunu bizler biliyoruz
neden baskalarina bunu anlatamiyor ya da
kullandiramiyoruz
hah iste bu nokta da bir eksigimiz var
ve bunu da siz boyle bir girisimle gideriyorsunuz
ben de bulundugum yerde dersine girdigim
bilgisayar programcisi ogrencilere linux anlatacagim
belki yukarida bahsettigim eksigi ben de bu sekilde
giderebilirim
aslinda daha buyuk eksik ya da yapilacaklari
gorkem hafta sonu yazdigi yazi da soyledi
BDE ye destegi linux ile vermek :-)
hocam icerik ne olursa olsun
linux den bahsetmek ve onu tanitmak
insanlara verilebilecek en guzel adim bencek :-)

toplam en fazla 1 aylik bir kurs baymaz bana kalirsa ?
toplam 60 saat iyi bir zaman

ethem derman wrote:

> Ankara Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
> Linux Eğitim Seminerleri İçerik Önerisi
>
> 1- Bilgisayar Ağları
> a) Bilgisayar ağı nedir?
> b) Neden bilgisayar ağlarına ihtiyaç
> duyarız.
> c) LAN, WAN uygulamalarının amacı...
> d) TCP/IP ve Internet protokolleri.

TCP/IP derken herhalde kalkip adamlara paketlerin yapisini da
anlatmazsinizyani insanlarin TCP/IP nin ne ise yaradigini bilmesi
yeterli olur..

> 2- Çok kullanıcılı İşletim Sistemleri
> a) Çok kullanıcılı sistem nedir?
> b) Neden Çok kullanıcılı sistemlere
> ihtiyaç duyarız.
> c) user, admin, Multitasking nedir?
>
> 3- Unix İşletim Sistemi
> a) Unix nedir?
> b) Unix'in tarihçesi, cloneları (AIX,
> hp-ux, SCO, Linux...)
> c) Temel unix komutları (disk yönetim
> komutları...)
> d) Unix'da sistem kaynaklarının
> kullanımı (proses nedir?)

hocam galiba basiniz epey agricak, insanlari cok meraklandiriyorsunuz
:-)yani proccess, multitasking, admin vs vs

> 4- Linux İşletim Sistemi
> a) Linux nedir? , Linux dağıtımları...
> b) Linux kurulumu.
> c) Donanımların Linux'a
> tanıtılması(cdrom, ethernet vs...)
> d) xwindow, (xpaint, xv, x11Amp,
> gimp...)
> e) Çekirdek (kernel) nedir? , nasıl
> derlenir?

StarOffice ??

> 5- Linux ? Internet
> a) Linux'de Internet yazılımları
> (ftp,telnet vs...)
> b) xwindow üzerinde Internet
> uygulamaları (netscape vs...)
> c) linuxla dialup bağlantı nasıl
> yapılır.
>
> 6- İleri Sistem Yönetimi
> a) Linux sistem yönetimi
> b) Internet Sunucusu olarak
> Linux.(ftp,http,news,samba)
> c) sunucuların kurulumları...
> d) Linux sistem güvenliği

en onemli kisim bana kalirsa burasi,(6.bolum) ne dersiniz ?

cok kolay gelsiin

--
O G U   I n t e r n e t    S y s t e m     A d m i n