Re: [LINUX:324]

egemen ergel (egemen.ergel@teklan.com.tr)
Sat, 14 Feb 1998 16:30:15 +0200

bahsettiginiz sey DNS yani oraya yazdiginizi soylediginiz IP adresi ITU
nun DNS adresi olmali.
DNS nedir peki ? derseniz
DNS = Domain Name Server
yani
siz irc.raksnet.com.tr yazdiginizda bu yazdiginiz ismin ip adresi
karsiligini bulan mekanizmaya DNS denir.
siz internet e dialup baglandiginizda ise sizin baglanmis oldugunuz
terminal server size bir IP atar. linux ta resolv.conf a yazilan IP ise
herhangi bir DNS server in IP adresi olmali ki. siz herhangi bir
internet service client inden (ftp,web,irc vb vb ) bir adres
girdiginizde o adresin IP karsiligini ogrenebilsin programlariniz.
DNS olarak tercihan size en yakin olan (dial up baglandiginiz) yerin DNS
server ini yazin. Bu size hiz kazandirir (tranfer degil IP adreslerini
bulma hizi)

kolay gelsin.

--
Egemen Ergel
Teklan Internet Erisim Hizmetleri Kominikasyon ve Tic. Ltd