Re: [LINUX:79] sorular

Can Baysal (baysalc@boun.edu.tr)
Sun, 08 Feb 1998 21:26:04 +0200

Recep Aydin Gulec wrote:

> Linux'la ugra$mak gafletine du$mu$ :)
> bir "hukukcu"dan sorular.
>
> xxx.yyy.zz.FF gibi C sInIfI ip #'I olan
> bir network'e ethernet kartI ile bagLIyIm.
> Server'In ip#'I xxx.yyy.zz.10 ve ismi
> felan01.filan.gov.tr
> Benim kullanIcI ismim ise "hukuk" ve e-mail
> adresim hukuk@filan.gov.tr (hukuk@felan01.filan.gov.tr
> degil)
> Bu arada, makinamIn statik bir ip#'I yok.
> i$te bu makinaya linux kurdum (slackware)
> Hikaye buraya kadar, imdi sIra sorulara geldi:

Static IP olmamasindan nefret ederim (tamamiyle sahsi gorusum, teknik
olarak beni rahatsiz ediyor) mecbur degilseniz dinamik IP kullanmaya
static bir assignment yaptirin kendinize, NT'nin DHCP server'i bunu
destekliyor. Farkli bir yapi kullaniyorsaniz bilemeyecegim.

> 1) Linux altInda (mesela pine ile) server'daki
> mail'lerimi alabilmem ve mail gonderebilmem icin
> ne yapmam gerekiyor?

Tavsiye: Nwetscape kullanin, kullanmayacaksaniz eger, server uzerinde
imap destegi gerekiyor (yanlissam duzeltin lutfen, pine pop support
edecek diye seyler duydum, ama benim kullandiklarimda henuz yok), imap
isi de biraz yas bence. Eger netscape kullanacaksaniz, butun yapacaginiz
smtp server ve pop server icin gerekli tanimlari yapmak o kadar.

> 2) Ethernet kartI uzerinden ppp baglantI kurulabilir mi?
> Kurulursa nasIL?

Ne gerek var ki?????????????

> 3) Her seferinde Server'In verdigi ip#'nI otomatik
> olarak bir "route add" komutuna nasIL uyarlayabilirim?

?????????????????????????????? Yukaridaki fikrim devam ediyor, dinamik
IP pek parlak bir yaklasim degil bence.

> YardImlarInIzI bekliyorum.
>
> TA2EI - REcep AydIn Gulec
> home-page : http://www.antrak.org.tr/~ta2ei