Re: [LINUX:4110] Re: Samba & Hidden directory

Gokhan Moral (gm@Bilkent.EDU.TR)
Thu, 15 Jan 1998 17:30:09 +0000 (GMT)

On Thu, 15 Jan 1998, Cihat Arikan wrote:

> Burada yeni bir tag olarak;
>
> guest account = bir_user
> guest ok = yes
>
> seklinde tanimlama yapin, host uzerinde de ilgili directory'e
> owner olarak bu user'i ve grubunu set edin ve perm'lerini de
> sadece o user'in okuyabilecegi sekilde (ornegin 750!) ayarlayin..
> Sanirim istediginiz isi gorecektir..

Ahmet Bey'in sorununa benzer bir sorunu ben yasamistim. ve hala cozum
bulamadim...
benim derdim her kullaniciya ayri bir home vermekle ilgiliydi...
authentication'i NT'den yaptiriyoruz, ama bazi sebeplerden dolayi
homelarin unix uzerinde olmasini istiyoruz (daha kolay backup
alinabilmesinden, quota olmasindan, _bana gore_ unix uzerinde tutmanin NT
uzerinde tutmaktan daha guvenli ve kolay olmasindan....vs vs).

istedigim bir solaris x86 kurup uzerinde samba ile bu olayi yapmakti ama
bir turlu beceremedim. authentication (domain logon olayi) NT uzerinden
yapiliyor ve ben unix uzerinde ayrica bir account acmak istemiyorum. actim
diyelim, iki accountun sifresi farkli olsun istemiyorum. sambada trust
relationship kavramini bulamadigim icin bu olay sanirim bir hayal olarak
kaldi.

bu tip birseyi samba'nin source'unu degistirmeme gerek kalmadan
yapabilecegim bir yol bilen var mi acaba?

simdiden tesekkurler.

Gokhan Moral Network Administrator
gm@bilkent.edu.tr Bilkent University Computer Center
+90 312 2664000x2541 06533 Bilkent, Ankara - TURKEY