Re: [LINUX:4108] Samba & Hidden directory

Deger Cenk Erdil (degere@yeditepe.edu.tr)
Thu, 15 Jan 1998 18:01:45 +0200 (EET)

On Thu, 15 Jan 1998, Ahmet Burak CAN wrote:

> Merhaba ,
>
> Bir suredir samba ile linux server uzerindeki bir dizini sadece belli
> kullanicilar icin acip digerlerinin erisimine kapatmak icin ugrasiyorum.
> Dizini sadece belli kullanicilar icin erisim ve yazma hakki verebildim,
> fakat bu dizinin ayni home dizinlerde oldugu gibi diger kullanicilar
> tarafindan gorulmemesini istiyorum.Bu dizini sadece belli kullanicilarin
> gormesini nasil saglarim.Bendeki samba 1.9.16p11 surumu.Eger daha yeni bir

ftp.yeditepe.edu.tr/pub/network/samba

altinda 1.9.17p4 var.

> surumu bunu destekliyorsa nereden bulabilirim.Bu dizin icin konfugirasyon
> ayarlari soyle :
>
> [deneme]
> comment = deneme alani
> path = /ortak
> valid users = abc burak
> public = no
> read only = no
> browseable = no
> preserve case = yes
> short preserve case = yes
> create mode = 0750
>
> browseable = no oldugu zaman hicbir user goremiyor. 'yes' oldugu zamanda
> [...]
browsable = no derseniz, tarayicilardan sadece o paylasimin ismini
goremezsiniz, ama paylasima yine de acik olur.

bir de "allow hosts" secenegini kullanabilirsiniz, ismi ile veya IP
numarasiyla sadece bazi makinalara erisim hakki veriyorsunuz.

bir de soyle birsey aklima geldi, belki bu isinize yarar:

o kullanicilarin hepsine yeni bir grup acin, ve hepsinin ilk grubunu
(primary group) bu grup olarak ayarlayin. daha sonra [homes]'da oldugu
gibi "path" secenegine %u yerine, bu sefer %g yazin. boylece sadece o
gruba ait olan kullanicilar bu paylasimi gorebilirler.

> Simdiden tesekkurler......

- dce.
- http://www.linux.org.tr -- Ekodinamik bir Aaalet.