Re: [LINUX:4083] cozunurluk problemi devam etmekte

Orhan Gokcol (gokcol@istanbul.edu.tr)
Thu, 15 Jan 1998 06:13:07 +0200

Merhaba,

/etc/XF86Config dosyasinda asagidakine benzer bir bolum var (Ornek, kutsal
Turkce Linux kitabindan alinmistir :-)
(Bende bu dosya /etx/X11/ altinda -redhat 5.0-)

Section "Screen"
Depth 8
Modes "1024x768" "800x600"
ViewPort 0 0
Virtual 1024 768
EndSubsection

Burada, Modes kismina sadeced "800x600" yazarsaniz ekraniniz hep 800x600
kalir. Bu ekraninizin gercek boyutudur. Yani cozunurlulugunuz 800x600. Bu
satirda birden fazla deger varsa, o zaman ilgili cozunurluluklere X altinda
iken CTRL-ALT-"numerik +" tuslari ile gecis yapabilirsiniz.

"Virtual" seklinde baslayan satirdaki degerler ise, bu cozunurlulugu
kullanabileceginiz "arttirilmis" ekran boyudur. Eger burasi, sozgelimi 1024
768 ise, o zaman 800x600 cozunurluluk ile 1024x768 boyutlarinda bir calisma
ekraniniz olacak demektir. Eger buradaki degeri de 800 600 yaparsaniz, o
zaman ekraniniz kaymadan hep sabit kalir.

Bunun yaninda, ilk satirdaki "Depth" te, kullanabileceginiz renk sayisini
verir. Burayi 16 yaparsaniz 16bit (high color?) renk elde edersiniz.

Konfigurasyon dosyalarinin yazilma formatlari hata affetmedigi icin,
degisikliklerde mutlaka dosyadaki ile ayni yapi kullanilmali.

Selamlar,

Orhan Gokcol - gokcol@istanbul.edu.tr
web: http://www.mech.istanbul.edu.tr/~gokcol