Re: [LINUX:4084] Win 95 altindan linux'a

Ozgur Sahin (ozgur@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Thu, 15 Jan 1998 04:08:52 +0200 (EET)

On Thu, 15 Jan 1998, SOYER MUHAMMED wrote:

> Merhaba ,
> Diger isletim sistemleri altindan 95 ,NT,DOS linux dosyalarina ulasmak
>mumkunmu (ayni disk ustundeki) , bunun icin hangi programi kullanmam lazim
> tesekkurler...

Geriye pek iSletim sistemi bIrakmamISsInIz ama subject kIsmIndan
anladIGIm kadarI ile daha Cok bu iSletim sistemleri altIndaki dosya
iletiSimini sormuSsunuz. :)
Tabii ki olur. HalihazIrda zaten microsoft denen firmanIn UrUnleri
(95 - NT ) birbiri ile NETBEUI desteGi ile haberleSebilmektedirler. Fakat
bu microsoft denen firmanIn UrUnleri bizim linux'un dosya yapIsInI
anlayacak kabiliyete sahip deGil. Bu sebeple fedakar linux'cular Samba
denilen olayI gerCekleStiriyorlar. ( Daha evvel Cok geCti ama )
Samba kurulu bir linux, network Uzerinde bir NT gibi iS gOrebilmektedir.
Yani linux Uzerindeki home dizininizi veya eriSim izniniz olan baSka bir
yeri 95 veya NT masaUstUnde bir sUrUcU gibi gOrebilirsiniz.
Ancak aynI disk Uzerinde olmalarIndan bahsetmiSsiniz. Burada sadece
linux Uzerinden 95 veya NT'yi gOrebilirsiniz. Fakat kernel derlerken
gerekli dosya sistemine ait desteGi vermelisiniz.
Bunun tersi mUmkUn deGil. Yani aynI disk Uzerinde siz 95 veya NT aCtIktan
sonra linux kIsmIndan haberdar bile olamazsInIz. :)
Ve bir program sormuSsunuz. Bunlar daha Cok program iSi deGil de
isletim sistemleri tarafIndan verilen bir server/client desteGidir.
Yani Samba kurulu linux'u my computer'e iki kere tIklayarak
gOrebilirsiniz. Linux'de ise bunlarI dizin Seklinde gOrUrsUnUz.

SaygI, sevgi, bye.

Ozgur SAHiN
ozgur@flipper.bitav.org.tr