Re: [LINUX:4044] Re: Linux Satisi

Murat Cakir (mcakir@simko.com.tr)
Tue, 13 Jan 1998 14:32:44 +0200

Sukrucan BAYTAN M.D. (Physiology) wrote:

> Evet Aydin hoca hayatinin yanlisini yapmis.Bunca egitim ve kariyer hata
> yapmaya engel degil demekki. Bilgisayarin Ingilizcesi Data Counter'dir
> Computer degil. Komputerin Turkcede henuz bir kokten turetilebilecegi bir
> sozcugu yok henuz. Bilgisayarlar Bilgi saymazlar............

Aslinda bu gibi tepkilere bakinca, Turkiye de guzel bir sey yapilmamasi
icin ne kadar
cok insan gayret sarfediyor goruyoruz. Linux listesinde bu gibi bir
tartismanin gecmesinin
sacmaligini bir adim oteye tasiyacagim ama yazmadan edemedim.

Sayin Baytan, bilgisayar deyince siz ne anliyorsunuz? Birsey anlamiyor
musunuz?
Bence herkes ne kasdedildigini anliyor. Sizin de bir yerlere bir sey
yazarken ya da soylerken komputer yazdiginizi sanmiyorum, bu liste
haric!.

Bilgisayarin ingilizcesi ne olursa olsun, Turkce de ayni karisilik
uretilmeli mi? Yoksa onemli olan buna karsilik gelen kavramin
anlasilmasi mi?
Alin size fransizcasi "l'ordinateur" hemen soyleyim, data counter degil
karsiligi,
"computer" a daha yakin. Yani "compute" eden hesaplayan.
Bilisim yani informatique, bilgisayar kullanicisi informaticien.
Bir de su lafiniza takildim,

> Komputer teknolojisinde 1 yilda hocamizin Turkcemize kazandirdigi terim
> kadar yeni kavram uretiliyor biliyormusunuz?

Ne yapilsin, bir kisim insan, hergun bu terimleri takip edip karsilik mi
bulsunlar,
hele sizin gibi bunlarin yurtdisindaki karsiliklarini kullanmayi meziyet
sayanlar arasinda.

Fransa da cikan bir kanun, fransizca karsiligi olan kelimelerin diger
dillerde kullanimini yasakladi. Bu da acikliyor ki onemli olan ortak bir
anlamda birlesmek.

Yapilan isin takdiri de ayri bir meziyettir aslinda.

--
Murat Cakir - System Administrator
SIMKO (Siemens A.G.- Turkiye)               S-mail   : Simko - Siemens