Re: [LINUX:3424] Re: routing-2

Can Baysal (baysalc@boun.edu.tr)
Sat, 29 Nov 1997 18:55:24 +0200

Mursit Ozdemir wrote:

> Benim bildigim kadariyla tek bitlik subnetting uygulanmasi
> mumkun degildir (uygulanabilse bile dogru olmaz).

Cok kesin konusmamakta fayda var.

> Yani bir Class C addres icin 255.255.255.128 seklinde
> bir maske ile iki subnet yaratilamaz. Bunun sebebi
> olusturulan subnetlerin ilk ve son bloklarinin (subnetler)
> kullanilamamasidir. Tek bitlik bir maske ile iki subnet

Artik iki subnet de kullanilabiliyor, eger iki network'e baglayacaginiz
aletlerin ip yazilimlari /29 netmask olan bir network'un varligindan ve
ilk ve son segmentlerin kullanilabileceginden haberdarlarsa sorun
cikmaz.

> yaratilmis olur. Bunlar da kullanilamayacagindan
> sizin onerdiginiz maske pratikte ise yaramaz.

CIDR compatible butun softwarelerin bu tur bir config altinda sorun
cikartmadan calismalari gerekiyor sanirim.

> Daha acilayici bilgi icin :
> http://support.wrq.com/tutorials/tcpip/subnet1.htm
>
> selamlar
>
> Mursit Ozdemir