Re: [LINUX:2903] PCNet dergisi..

Frank Kagan Gurkaynak (kgf@c3i9.epfl.ch)
Tue, 7 Oct 1997 20:53:44 +0200 (METDST)

On Tue, 7 Oct 1997, Gorkem Cetin wrote:

> PCnet dergisi 1. sayisinda Linux CD'si vermis, yaninda da yeteri kadar
> dokuman . Linux'u tanitan yazinin ilk 4 satiri :
>
> " DIkkat, yanlizca ileri duzey kullanicilara onerilir. Linux, bir
> isletim sistemidir. Linux'u kurmak telafisi mumkun olmayan sonuclar
> dogurabilir. Llinux'u sisteminize kurmadan once diskinizde bulunan
> dosyalarin yedegini almaniz gerekmektedir. Bilgisayar kullaniminda
> deneyimli kullanicilarin da, PCNet CD'sinin ilk yardim bolumunde bulunan
> dokumanlari dikkatlice okumalari ve sonra Linux'u kurmalari onerilir."
>
> Yorum sizin . :)

Yani uzucu bir durum.. Ancak bir dagitim paketleyebilecek kadar linux'la
ilgilenen bir dergi belki biraz daha ilgili davranabilirdi.. sanirim bir
CD'yi kolayca doldurmak ve "isletim sistemi" veriyoruz gibi bir slogan
kullanmak ilk sayisini cikaran dergi icin cekici gelmis olabilir.. Ote
yandan TR medya'sinin ve bilgisayar sektor dergilerinin ciddiyetinden
oldum olasi suphe etmisimdir.. Belki biraz agir bir yorum ama TR'de
"geyik" yapmaya yonelik buyuk bir potansiyel var, bazi sektor dergilerinin
neredeyse sadece bu "muhabbete" konu yaratmayi amacladigini dusunuyorum.

Ama ote yandan dergi henuz ilk sayisini cikariyor, belirli bir duzeyi daha
tutturmamis, okuyucu kitlesi hakkinda tam bir bilgisi yok, mumkun
oldugunca iyi bir baslangic yapabilmek icin bir ihtimal genis bir yelpaze
sunmaya calismis. Zamaninda yabanci bir dergi benzer sekilde bir linux
CD'si vermisti isin kotusu CD de install etmek icin otomatik calisan bir
loader vardi. Bircok okuyucu daha dergi icindeki aciklamalari bile
okumadan, "bakalim bu ayki CD de neler varmis" gibilerinden bir davranisla
daha ne yaptiklarini bilmeden kendilerini linux yukler bulmuslardi..
Soylemeye gerek yok cok kisi "disklerine hasar veren" bu isletim sistemine
pek sicak bakmamisti, dolayisi ile bu tur bir uyarinin gerekliligine
inaniyorum..

BTW, dagitim hangisi ??

> Iyi calismalar
> Gorkem