Re: [LINUX:2449] Re: boot from hdd1

Frank Kagan Gurkaynak (kgf@c3i9.epfl.ch)
Mon, 21 Jul 1997 8:54:17 METDST

slave disklerden boot edemezsiniz, (hdb, hdd) ancak boot etme kavrami olarak
makina acildigi zaman harddiskin belirli bir bolumunde yer alan yazilimin
otomatik olarak calismasi algilanir. Yani ornek olarak LILO'nun calismasi
gibi.

LILO bir kere calistiktan sonra istediginiz partition'dan boot edebilirsiniz,
ancak burada yine DOS'un sinirlamalari mevcut. LILO calistigi zaman hala
Linux kernel'i yuklu olmadigindan DOS BIOS'unun disk erisim komutlarini
kullanir bu yuzden ornek olarak yuklenecek olan kernel'in bir diskin ilk
1023 Cylinder'i icerisinde yer almasi gerekir.

ee baska bir yerde hata olmali ?? ancak lilo'yu hda'ya veya hdc'ye kurmalisiniz

?? bunu tam anlamadim..

diyelim ki 3 diskiniz var ve her nedense bunlar

/dev/hdb Primary Slave
1 Linux
2 BOS
/dev/hdc Secondary Master
1 DOS
/dev/hdd Secondary Slave
1 Linux
2 Swap

burada /dev/hdc'ye LILO yuklemeniz gerekecek, LILO calistiktan sonra rahatlikla
/dev/hdd1 veya /dev/hdb1'deki linux kismindaki kernel'i calistirabilir.

burada baska bir iklginclik var,.. ama nedenini cikaramadim,
dogru formatladiginiz'dan falan emin misiniz ??

hangi linux bu ?

MAKEDEV.ide'yi calistirdiniz mi ?? buna ragmen mi ayni hatalari veriyor ??

> Merhabalar;
> Ikinci hardiski hdb olarak taninman gerekmezmi?

isim Harddiskin takildigi kontrol birimine gore verilir, IDE kontrol
kartlarinda iki disk'e ertisilebilir, bunlardan birine master digerine
slave adi verilir. Son iki senedir cikan cogu anakartta iki adet IDE
kontrol karti bulunmakta ve bu sayede 2'si Master ikisi Slave olmak uzere
toplam 4 adet IDE diskine (Harddisk, CD-ROM vs) erisim olanagi saglamaktadir.

Eger makinanizin iki kontrol karti varsa ve iki disk kullanamk istiyorsaniz
aslinda daha kullanisli olani her kontrol kartina birer disk baglamak olacaktir
(bu sayede ayri disklere ayri donanim erisecektir..)..

Kullanissiz olamsina ragmen pekala birisi sadece /dev/hdd'yi kullanan bir sistem
kurabilir. (tabii boot etmek icin bir disket kullanmasi gerekecek o baska :-)

> Ayrica ikinci hardiskin bir kac partition ayrilmis ise
> hdb1, hdb2 gibi olmasi gerekmezmi. hdc genelde benim bildigim
> kadariyla
> cdrom surucuyu tanitmak icin kullanilir. Size calismalarinizda basarilar

:-), bu aslinda pratik sebeplere dayaniyor, genelde makinalarda bir IDE disk
bulunur ve CD-ROM eklendigi zaman yukarida belirttigim performans kriterinden
dolayi "genelde" /dev/hdc tercih edilir.. ama boyle olmasi gerekmez..

Acikcasi disk'e erisim daha kritik oldugundan (film seyretme merakiniz yoksa)
birden fazla diskiniz varsa CD-ROM'u secondary bir drive'a baglamayi tercih
edebilirsiniz..

> dilerim.
> --
> bu dunyadaki yasamin anlami nedir?
> sevmek mi? sevilmemek mi?
> yoksa herseyden nefretmi etmek?

ooops.. fazla agir konular :-),
Bogazici koprusu 63 m, yercekimi 9.81 m/s^2, su sicakligi 19 derece
:-)
> remzi@service.raksnet.com.tr

Sevgi, saygi, penguenler
KGF