Re: [LINUX:2332] 386'da Linux ve Iomega drive

Egemen Ergel (egemen.ergel@teklan.com.tr)
Fri, 23 May 1997 16:10:38 +0300

> [...]
> bir IDE hard diskinizi yerlestirebiliyor (data ve power baglantilari
> icinde) ve daha sonra bilgisayarinizin paralel port'una
> baglayabiliyorsunuz. Internal hard diskiniz kadar hizli data transfer ve
> program calistirma islerinizi gorebiliyor. Fakat su ana kadar bu
drive'dan
> bir isletim sistemi boot etmeyi basaramadim. Sanirim mumkun de degil...
> Belki bilmedigim bi yolu vardir diye daha ilgili baska listelere de
yazdim
> ama pek yardimci olacak bir mesaj almadim.
Simdi oncelikle Pc ler boot olurken (bois tan degistirilmemis ise) once
diskete sonra varsa idelere bakarlar (son zamanlarda CD rom dan boot
secenegi olan bioslar da piyasaya cikti )
ama sizin sozunu ettiginiz HD paralel porta baglanan bir device
vede PC nizin dos yada win95 ten bu drive i gorebilmesi icin bir device
driver yuklenmesi gerekir (sanirim config.sys nizde boyle birsey vardir)

yani oncelikle bu device driver yuklenmeden paralel port HD e erisilemez
iken oradan boot etmeyi dusunmek en azindan dos vede win95 te mumkun
gozukmemekte fakat linuxta bir kolaylik yapilabilir saniyorum
bir boot disketi hazirlayip makina boot olduktan sonra da paralel port
driver ini yukleyip (linux icin olanini bulmalisiniz) daha sonra da bu
diski mount etmeyi deneyebilirsiniz teorik olarak calisir gibime geliyor
ama hic denemedim

ayrica paralel port hd ler hicbir zaman ide harddiskinizin performansina
erisemezler...
birkere nede olsa cihazi 8 bit yada 16 bit bir veriyolundan kullanmak
zorundasiniz 32 bitlik paralel port yok :)

kolay gelsin

> Salih

Perl