386'da Linux ve Iomega drive

Salih Ofluoglu (salih@caad.ed.ac.uk)
Fri, 23 May 1997 13:41:00 +0100

Herkese gondedikleri mesajlar icin tesekkur ederim. Bosu bosuna denememis
oldum. Sanirim bir sekilde en azindan 486 DX turu bir makinaya en az 16mb
olacak sekilde upgrade etmem isimi cok daha kolaylastiracak.

>Galiba IOMega Zip drive'dan bahsediyorsunuz (Paralel port'lu olanindan)

Hayir, bahsettigim external hard disk ZIp drive degil. Iomega'da catridge
kullaniyorsunuz. Benim bahsettigimin adi Quick Drive. Icerisine herhangi
bir IDE hard diskinizi yerlestirebiliyor (data ve power baglantilari
icinde) ve daha sonra bilgisayarinizin paralel port'una
baglayabiliyorsunuz. Internal hard diskiniz kadar hizli data transfer ve
program calistirma islerinizi gorebiliyor. Fakat su ana kadar bu drive'dan
bir isletim sistemi boot etmeyi basaramadim. Sanirim mumkun de degil...
Belki bilmedigim bi yolu vardir diye daha ilgili baska listelere de yazdim
ama pek yardimci olacak bir mesaj almadim.

Salih

At 12:45 PM 5/21/97 +0300, you wrote:

> [...]
>edilmek zorunda..

>Ben denedim.. 4 Mbyte 386DX20... pek beklediginiz gibi olmayacaktir..
>Eger X term olarak kullanacaksaniz idare edebilirsiniz..

>Galiba IOMega Zip drive'dan bahsediyorsunuz (Paralel port'lu olanindan)
>Bu konuda
>
> http://www.linux.org.tr/ldp/HOWTO/mini/ZIP-Drive
>ve
> http://www.linux.org.tr/ldp/HOWTO/mini/ZIP-Install
>
>Howto'lari yararli olacaktir.. Okudugum kadari ile paralel port driverlari
>icin bir boot diskine ihtiyaciniz olacak..

S A L I H O F L U O G L U

Department of Architecture, Phone : (44131) 650-2341
University of Edinburgh, Fax : (44131) 650-6517
20 Chambers Street, E-Mail: salih@caad.ed.ac.uk
Edinburgh EH1 1 JZ, UK URL: http://www.caad.ed.ac.uk/~salih/