Re: [LINUX:2256] Re: 16 M.dan buyuk bellek

F. Kagan Guerkaynak (kgf@ehb.itu.edu.tr)
Fri, 25 Apr 1997 17:26:57 +0300 (EET DST)

> Limit memory to low 16MB (CONFIG_MAX_16M) [N/y/?]
> Buraya "N" demeniz gerekiyo.

yeterli olmazsa

boot ederken boot parametresi olarak
mem=32768k
mem=32M
mem=0x2000000
vererek hafizayi tanitabilirsin. Ancak bu 64 Mbyte'in uzerindeki hafizalar
icin (genelde) gereken bir secenek. Bir olasilik BIOS'un ayarlarinda bir
sekilde ilk 16Mbyte'in hemen uzerine bir cesit shadow RAM gibi bir seyin
tanimlaniyor olmasi..

Boot parametreleri hakkindaki ayrintili bilgiyi

http://www.linux.org.tr/ldp/HOWTO/BootPrompt-HOWTO.html

BootPrompt-HOWTO'dan elde edebilirsiniz

Bootparametresini
bootdisk ile acarken ilk ekranda
LILO ile boot ederken image'in yanina ek olarak yazarak
LOADLIN ile acarken yine ek parametre olarak
/etc/lilo.conf icerisine append kismina yazip, lilo calistirarak
ekleyebilirsiniz

> SaygIlar, Sevgiler
>
> Selami.

KGF