Re: linux-system

Cihat ARIKAN (arikan@bornova.ege.edu.tr)
Thu, 13 Jun 1996 08:51:41 +0400 (EET DST)

On Wed, 12 Jun 1996, Halil Ayar wrote:

> re minilinx i kullndim fakat cok eksigi var
> daha gelismisi elinizde varmi veya linuxu nasil artiririm
> hep version sorunu cikiyor

Minilinux zaten daha once de dedigim gibi deneme amacli oldugundan icinde
gelen kernel de oldukca eski.. Ama kernel source'larini ve diger gerekli
package'leri alip kurarsaniz normal olarak calisiyor.. Ille de daha
gelismis olsun diyorsaniz minimum konfigurasyonla hd'inizin bir
partition'una Linux'u install etmenizi oneririm.. Ne de olsa Minilinux
UMSDOS ile calisiyor ve kernel'i update ettiginizde umssync ve buna bagli
bir iki library'i update etmezseniz sorun cikartiyor.. (Gerekenleri de
koyelediginizde gayet iyi calisiyor yalniz.. :) ) Bu arada, benim
minilinux'da karsilastigim tek sorun, yarattigniz veya icini bosalttiginiz
directory'leri sildirmemesiydi (device or resource busy gibi anlamsiz
bir hata veriyordu!).. Onun disinda bircok daemon'u vs. programi ben
oncelikle minilinux'da deneyip oyle kurdum ve de pek sorun cikartmadi..
(Kernel Update ediyorsaniz, /usr/lib'deki libc.so.XX.XX ve
libm.so.XX.XX'lerin de yenilediginiz kernel'e uygun olanini alip
kopyalayin..)

Cihat ARIKAN (E.U. Tekstil Muh.)
E-mail: arikan@bornova.ege.edu.tr
arikan@textile.ege.edu.tr