Re: your mail

Hirac Kasapoglu (hirac@hidiv.cc.itu.edu.tr)
Fri, 7 Jun 1996 09:46:56 +0200 (EET)

On Thu, 6 Jun 1996, bilgin sonmez wrote:

> sorununuz linux degil OS/2 ile ilgili, yine de basima geldigi icin
> anlatiyim. belki OS/2 guru'lari daha iyi bir cevap verir. isterseniz bi
> de OS/2 listesine yazin (vardir herhalde).
> OS/2 yi HPFS uzerinde kurdugunuz zaman (siz oyle yapmis olmalisiniz) HPFS
> partition'u acarken DOS partition'u D: diski haline getiriyor, yani
> partition table da sirasini geri atiyor. boylece kendini C: diski olarak
> gosteriyor. denemek icin kuruyorsaniz OS/2 yi DOS file system (FAT)uzerine
> kurun dos dan boot os2, OS/2 den de boot dos diyerek boot
> degistirebiliyorsunuz.
> [...]

Cozum var gibi. En azindan ben bundan yaklasik olarak 1 yil once
basardigimi hatirliyorum. Sihirli formul OS/2'yu DOS extended
partition'a koymak. Boylece

DOS C:
OS/2 D:

oluyor. Hatta WinNT'yi diger bir extended partitiona koyarak

WinNT E:

bile yapabilirsin. Bir de OS/2 nun Boot Manager'ini yuklemen gerekiyor.
Yalniz burada bir problem cikiyor. Eger Linux swap icin de bir part.
ayirirsan toplam 5 partition ediyor ki bu ne yazik ki mumkun olmuyor.
Linux swap'i dosya olarak tanimlarsan (iyi bir cozum degil ama)
hallolabilir.

Sonuc olarak:

1) Linux native Primary
2) DOS/Win/Win95 Primary C:
3) DOS Extended
OS/2 Logical D:
Win NT Logical E:
4) OS/2 Boot Mngr Primary

seklinde partition yaparsan 5 adet (DOS/Win95/WinNt/OS2/Linux) isletim
sistemini tek bir diske sigdirabilirsin. Once LILO calisir DOS/Linux
secimini yaparsin. DOS secersen OS/2 Boot Manager calisir OS/2, DOS
arasinda secim yaparsin. NT'nin boot manageri calisir buradan da DOS veya
NT'yi secersin. DOS'u sectigin zaman Win95 yuklenmeye baslar. Burada F4'e
basarak DOS yukleyebilirsin.

Kolay gelsin

PS: NT'yi bu konfigurasyonda hic denemedim belki OS/2 Boot Mgr ile sorun
cikartabilir.

Hirac Kasapoglu SENNA is always the best.
ITU Computer Center, Turkey Rest in peace Ayrton
hirac@itu.edu.tr We will miss you
http://www.itu.edu.tr/~hirac