Re: partition

bilgin sonmez (bilgin@bimel.com.tr)
Tue, 4 Jun 1996 18:03:52 +0300 (EET DST)

On Tue, 4 Jun 1996, Mehmet Can Ertogan wrote:

> Date: Tue, 4 Jun 1996 17:29:37 +0400
> From: Mehmet Can Ertogan <e077536@orca.cc.metu.edu.tr>
> To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
> Subject: partition
>
> 1.2 gb hardiskim var ve bir kismina linux kurmak istiyorum .
> su anda hepsi dos formatli eger f disk le bir kismini silersem diger
> bilgiler silinirmi ? ve bu konuyla ilgili dokumasyon nerede bulabilirim?
fdisk ile islem partition bazinda yapilir, bir partiton'u silerseniz
icindeki TUM bilgiler gider. partition'u silmeden resize etmek icin
utility'ler var ama ben hic kullanmadim. denerseniz mutlaka once backup
alin, sonra herseyi kaybedebilirsiniz.
> ayrica linux dada dos daki gibi 32k lik kisimlar yuzunden allocation inin
> fazla olmasi olayi varmi ? : Su anda hd de 750 mb var ama 1 gb yer tutuyor...
bu 32k'lik kisimlar DOS'un cluster dedigi bir defada dosyalara
atanabilecek minimum kapasitedir. 32K'lik cluster ile calisiyorsaniz,
100byte'lik bir dosya bile acsaniz diskinizde 32K'lik yer kullanmis
olursunuz. DOS FAT alanini sisirmemek icin boyle calisir.
> bu sorunu linux dada yasarmiyim?
linux de diger uniz turevlerinde file system inode temellidir. linux
1.3.20 kernel'de inode basina sector miktarini secebiliyorsunuz. daha
dusuk sector/inode degeri size daha iyi disk kullanimi verir.
> sanirim butun partition u silip yeniden yapilandirmam gerekicek/
uzun vadede daha sorunsuz olur.

iyi calismalar

--
Bilgin Sonmez