Re: partition

SeLaMi AkSoY (selami@dolphin.cclub.tubitak.gov.tr)
Tue, 4 Jun 1996 18:31:40 +0300 (EET DST)

On Tue, 4 Jun 1996, Mehmet Can Ertogan wrote:

> 1.2 gb hardiskim var ve bir kismina linux kurmak istiyorum .
> su anda hepsi dos formatli eger f disk le bir kismini silersem diger
> bilgiler silinirmi ? ve bu konuyla ilgili dokumasyon nerede bulabilirim?
> ayrica linux dada dos daki gibi 32k lik kisimlar yuzunden allocation inin
> fazla olmasi olayi varmi ? : Su anda hd de 750 mb var ama 1 gb yer tutuyor...
> bu sorunu linux dada yasarmiyim?
> sanirim butun partition u silip yeniden yapilandirmam gerekicek/

FIPS isimli bir program var. Onunla dos kIsmIna zarar varmedem
ikince bir partition olusturabilirsin. Tabi ki ondan once defrag veya
benzeri bir program ile harddiski duzenlemen gerekir. Tubitak'In ftp
arsivinde bulabilirsin.
ftp.tubitak.gov.tr:/pub/Linux/Slackware-2.2/dosutils/fips12.zip

veya presize isimli program ile de yapabilirsin ama ben presize'i hic
denemedim. FIPS gayet iyi bence.
presize'de ayni directory'de presz112.zip

Kolay Gelsin.

| Selami AKSOY |
| |
| e-mail: selami@dolphin.cclub.tubitak.gov.tr |